نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش میزان تصادفات و جرائم رانندگی با افزایش جریمه ها حل نمی شود، تأکید کرد: باید فرهنگ سازی و ایجاد زیرساختهای حمل و نقل در کشور در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ پورابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع ایجاد انضباط ترافیکی در کشور نیازمند مسائل مختلفی است، گفت: یکی از مهمترین موضوعات بحث فرهنگ سازی در این زمینه است که اثرگذاری بیشتری هم دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم به خوبی در کشور تامین نیست، افزود: برای کاهش تصادفات نیازمند تامین زیرساخت های حمل و نقل مناسب هم در درون شهر و هم جاده ای هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر چه افزایش جریمه های رانندگی هم به سهم خود در کاهش جرائم موثر است، خاطر نشان کرد: البته سهم این اثرگذاری بسیار کم است و در کوتاه مدت جواب می دهد اما آن نتیجه مناسب را نمی دهد.

وی افزایش صد در صدی جریمه های رانندگی را تحمیل و فشار بر مردم دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که مردم با رکود اقتصادی و افزایش سطح عمومی قیمت ها مواجه هستند هر گونه افزایش غیر منطقی جریمه های رانندگی به جز فشار بر مردم سودی ندارد و به صلاح نیست.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت هدفش از افزایش جریمه های رانندگی، کسب درآمد است تا کاهش تصادفات، افزود: در این صورت با هرگونه افزایش جریمه های رانندگی مخالفیم و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: افزایش جریمه های رانندگی با هدف کسب درآمد برای دولت با روح قانون مبتنی بر اخذ جریمه برای کاهش تصادفات منافات داشته و قطعاً با آن مخالفیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: ضمن اینکه هرگونه محاسبات تغییر سالانه جریمه های رانندگی بر اساس نرخ تورم صورت می گیرد که با توجه به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در آذر ، این نرخ حداکثر حدود 10 درصد است و موضوع دو برابر شدن جرایم با نرخ تورم هم متفاوت است.

انتهای پیامز/

برچسب ها: زیرساخت ، حمل و نقل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.