به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ پورابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع ایجاد انضباط ترافیکی در کشور نیازمند مسائل مختلفی است، گفت: یکی از مهمترین موضوعات بحث فرهنگ سازی در این زمینه است که اثرگذاری بیشتری هم دارد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم به خوبی در کشور تامین نیست، افزود: برای کاهش تصادفات نیازمند تامین زیرساخت های حمل و نقل مناسب هم در درون شهر و هم جاده ای هستیم.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر چه افزایش جریمه های رانندگی هم به سهم خود در کاهش جرائم موثر است، خاطر نشان کرد: البته سهم این اثرگذاری بسیار کم است و در کوتاه مدت جواب می دهد اما آن نتیجه مناسب را نمی دهد.
وی افزایش صد در صدی جریمه های رانندگی را تحمیل و فشار بر مردم دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که مردم با رکود اقتصادی و افزایش سطح عمومی قیمت ها مواجه هستند هر گونه افزایش غیر منطقی جریمه های رانندگی به جز فشار بر مردم سودی ندارد و به صلاح نیست.
نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت هدفش از افزایش جریمه های رانندگی، کسب درآمد است تا کاهش تصادفات، افزود: در این صورت با هرگونه افزایش جریمه های رانندگی مخالفیم و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری می کند.
وی تصریح کرد: افزایش جریمه های رانندگی با هدف کسب درآمد برای دولت با روح قانون مبتنی بر اخذ جریمه برای کاهش تصادفات منافات داشته و قطعاً با آن مخالفیم.
پورابراهیمی تاکید کرد: ضمن اینکه هرگونه محاسبات تغییر سالانه جریمه های رانندگی بر اساس نرخ تورم صورت می گیرد که با توجه به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در آذر ، این نرخ حداکثر حدود 10 درصد است و موضوع دو برابر شدن جرایم با نرخ تورم هم متفاوت است.
انتهای پیامز/