رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دورود از ثبت 1500 نفر اشتغالزایی در سامانه رصد در دورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سالاروند با اشاره به طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان آموزش عالی گفت: دولت بر کارورزی و کسب تجربه عملی فارغ‌التحصیلان بیکار تأکید دارد.

وی در خصوص چگونگی جذب نیرو در این بخش افزود: کارگاه‌هایی که نیازمند نیرو هستند، باید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان مراجعه کرده و اعلام نیاز کنند تا درخواست آن‌ها در سامانه رصد ثبت و از این طریق رسیدگی شود.

سالاروند با اشاره به چگونگی معرفی این نیروها گفت : ما از طریق اداره کار و کاریابی نیروهای مدنظر و متخصص در این جهت را به این کارگاه‌ها و مراکز جهت کارورزی معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت دستمزدی برای این کارورزان در نظر گرفته است، گفت: نیمی از دستمزد این کارورزان را دولت و مابقی آن را کارفرما متقبل می‌شود و در حال حاضر حقوق هر کارورز ماهانه 400 هزار تومان مشخص‌شده است.

رئیس اداره کار و تعاون و رفاه افزود: ساعات کاری این کارورزان 4 الی 5 ساعت در روز است که برحسب نیاز این مراکز قابل‌ تغییر است.

وی در مورد خصوص چگونگی پایان کار این کارورزان گفت : کارفرما با توجه به چگونگی و کیفیت کار این کارورزان می‌تواند نسبت به جذب و یا قطع همکاری با آن‌ها پس از تکمیل دوره کارورزی اقدام کند.

سالاروند در ادامه با اشاره به اشتغالزایی‌های به ثبت رسیده در سامانه رصد افزود: تعهد شهرستان دورود بر اساس سند اشتغال استان ایجاد یک هزار و 818 فرصت شغلی بوده است که تاکنون برای حدود یک هزار و 500 نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته و این تعداد در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی افزود: تاکنون در حدود 80 درصد تعهدات را در بحث اشتغالزایی در شهرستان دورود صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم با انجام تعهدات ادارات شهرستان این مهم تحقق کامل یابد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.