مشهد؛

صدور حکم پرونده حفاران غیرمجاز منطقه تاریخی رشتخوار

فرمانده يگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از صدور حكم حبس و پرداخت جزای نقدی برای هشت حفار غير مجاز در شهرستان رشتخوار خبر داد.

به گزارشخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، سرهنگ سید مهدی حسینی گفت: این هشت حفار غیر مجاز اسفندماه سال گذشته ، در هنگام حفاری در یكی از محوطه های تاریخی شهرستان رشتخوار دستگیر و با تشكیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه اتهام حفاران غیرمجاز برای دادگاه محرز شده است دادگاه پنج نفر از متهمان را به تحمل 3 سال حبس تعزیری و ضبط وسایل حفاری محكوم كرد.

سرهنگ حسینی اضافه كرد: 3 نفر دیگر از محکومان نیز به پرداخت 60 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط تجهیزات محکوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه با قدردانی از همكاری صمیمانه پلیس و دستگاه قضایی در برخورد با حفاران غیر مجاز افزود:خوشخبتانه در حال حاضر تعامل و همكاری بسیار مناسبی بین نیروی انتظامی، یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه قضایی وجود دارد كه می تواند به كشف و دستگیری حفاران غیر مجاز دیگر منجر شود.

شهرستان رشتخوار با بیش از 260 اثر تاریخی و تفرجگاه طبیعی یکی از شهرستان های تاریخی و زیبای خراسان رضوی است، که دارای 21 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.