رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه با بیان اینکه تهیه و تعریف پکیج های گردشگری متنوع و جذاب از ضرورت های حوزه گردشگری است، بر احیای رصد خانه مراغه با هدف توسعه گردشگری داخلی و خارجی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ طالبی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر اقدام به تدوین برنامه جامع گردشگری نموده است و بعد از اتمام مراحل تدوین، اجرائی خواهد شد.

 وی افزود: معرفی آثار تاریخی و دیدنی شهرستان مراغه در تورهای خارجی حلقه مفقوده و مغفول در توسعه گردشگری این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و جلب همکاری مدیران آژانس های گردشگری کشور در معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مراغه، ابراز امیدواری کرد؛ با رونق و توسعه گردشگری در شهرستان گامی مثبت در توسعه منطقه برداشته شود. 
طالب با اشاره به اهمیت تاریخی و علمی رصد خانه مراغه در دنیا خاطر نشان کرد: احیای رصد خانه تاریخی مراغه از اولویت‌های کاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست همکاری و همدلی کلیه مدیران ادارات و سازمانهای شهری را در جهت اجراء و تدوین پکیج گردشگری جهت افزایش میزان سفر گردشگران به مراغه مورد تاکید قرار داد.

مسکین، در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در معرفی آثار تاریخی مراغه، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب گردشگران استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای و مطبوعات است و می بایست تلاش شود با بکار گیری کارکرد رسانه‌ها، آثار تاریخی مراغه معرفی شوند.

وی  افزود: تلاش و جدیت برای رفع مشکلات گردشگری این شهرستان باید سرلوحه برنامه های کاری اداره های ذیربط قرار گیرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.