یدالله وفاداری جای خالی مخاطبان نوجوان را در سالن های تئاتر مورد نقد قرار داده و استفاده از تبلیغات تشویقی را برای جذب این گروه سنی به تئاتر پیشنهاد داد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر یدالله وفاداری مدرس و نویسنده تئاتر که روز گذشته به تماشای نمایش «ژنرال ها» کار امیر مشهدی عباس نشست، درباره این نمایش گفت: نمایش ژنرال ها اثری بسیار خوب است که تمامی گروه از کارگردان و بازیگر گرفته تا دیگر عوامل آن برای هر چه بهتر بودن اجرا سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به این که همراه دختر و نوه چهار ساله‌اش به تماشای این نمایش نشسته گفت: همه ما از این نمایش لذت بردیم. با این که «ژنرال ها» برای گروه سنی نوجوان ساخته شده است؛ اما حتی نوه من از آن لذت برد چون رویدادهای صحنه به گونه ای طراحی شده اند که کودکان را نیز جذب می‌کند. ممکن است که کودکان کم سن، از محتوا  و پیام جدی نمایش چیزی درک نکنند اما جذابیت‌های بصری باعث لذتشان می‌شود.

وی ادامه داد: نوه 4 ساله من در پایان نمایش به دنبال کلاغی می‌گشت که هر گاه در صحنه تیر‌اندازی می‌شود، پرهایش درون صحنه می‌ریزد. این نشان می دهد کارگردان با هوشیاری و شناختی که از گروه سنی کودک و نوجوان دارد، ریزه کاری‌هایی را در اجرا گنجانده تا برای تمام اعضا یک خانواده دیدنی باشد.

وفاداری با اشاره به این نکته که گروه سنی 12 تا 17 سال را که گروه سنی نوجوان محسوب می‌شود، کمتر در سالن‌های تئاتر می‌بینیم گفت: باید نوعی از تبلیغات تشویقی برای جذب این گروه سنی طراحی شود تا برای دیدن تئاتر ترغیب شوند.

وی چند نمونه از شیوه های تشویقی مد نظرش را بیان کرده و گفت: طراحی سیستم عضو گیری از دانش آموزان مدارس نزدیک به سالن‌ها به طوری که بتوانند با خانواده هایشان از بلیط نیم بها استفاده کنند، برنامه‌ریزی برای این که اگر خانواده‌ای با نوجوانش به سالن آمد از تخفیف یا امتیاز خاصی بهره‌مند شود و یا برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه اثر نمایشی برای دبیران پایه اول دبیرستان از جمله پیشنهادهایی است که برای تبلیغات تشویقی می‌توانم مثال بزنم.

نمایش «ژنرال ها» که تا پایان دی ماه در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه است، اثری ضد جنگ برای خانواده‌هاست که با طراحی، نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس و هنرنمایی بازیگرانی همچون حمیدرضا حسینعلی، مجتبی گوهرخای و ندا نوری در ساعت 18 هر روز غیر از شنبه ها روی صحنه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار