سفیر ایران در چین از سفر شی جین پینگ به تهران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر خاجی - سفیر ایران در چین - امروز در نشستی خبری اعلام کرد شی جین پینگ، رییس جمهور چین در سفری دو روزه به تهران سفر خواهد کرد.

خاجی در ادامه افزود: ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل و تاثیرگذار در نظام بین المللی، منافع و اهداف مشترکی برای گسترش همکاری‎ها دارند و انجام این سفر در چنین مقطعی می تواند تعمیق بیشتری به آن بدهد.

سفیر ایران در پکن با بیان اینکه سفر دو روزه رئیس جمهور چین به تهران تاکید دوباره‌ای بر گسترش این همکاری‌ها خواهد بود، ابراز امیدواری کرد نتایج این دیدار به نفع هر دو ملت ایران و چین خواهد بود.

وی اضافه کرد: قرار است در این سفر مباحث مختلفی از سوی مقامات عالیرتبه دو کشور مورد بررسی قرار گیرد که توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه و راهبردی، رایزنی و مشورت در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از مهمترین محورهای مورد توجه طرفین خواهد بود.

سفیر ایران در پکن همچنین تاکید کرد ارزیابی توافق‌ها و پروژه‌های مشترک بویژه در زمینه اقتصادی، انرژی و تدوین نقشه راه روند همکاری های آینده در دستور کار این سفر قرار دارد و موارد یاد شده اهمیت این سفر را دوچندان کرده است.

سفیر ایران در پکن ابراز امیدواری کرد که در پایان سفر دو روزه «شی جین پینگ» به تهران، دستاوردهای چشمگیری برای هر دو ملت و در جهت توسعه، صلح، ثبات و امنیت در سطح منطقه ای و بین المللی حاصل شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار