سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تا زمانی اعلام نتیجه راستی‌آزمایی آژانس، تحریم‌های ایران کاهش نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -   درباره اجرای برجام گفت:  نمی‌دانم ایران به چه میزان از تعهدات برجام عمل کرده است زیرا این بخش در حیطه اختیارات آژانس است ولی تهران برای اجرای تعهداتش، بسیار کوشید.

کربی تاکید کرد هیچ تحریمی تا زمان اعلام نتیجه راستی‌آزمایی‌های آژانس، کاهش نخواهد یافت. وی از جانب دولت آمریکا هم گفت: ما  آماده اجرای تعهداتمان هستیم.

وی درباره رابطه ایران و آمریکا بعد از توافق هسته‌ای گفت: مذاکرات برای بستن راه ایران به سمت ساخت بمب اتم بود که در این راه موفق شدیم، توافق هسته‌ای هیچ گاه برای یافتن راهی برای برقراری رابطه با ایران نبود و برای برقراری چنین رابطه‌ای، برنامه‌ای نداریم.

سخنگو ادامه داد: مذاکرات برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران بود؛ خاورمیانه همین حالا هم تحت فشار زیادی است و اگر سلاح هسته‌ای در این میان نباشد، اوضاع بهتر است.

جان کربی باز هم به بحث روابط با ایران بازگشت و گفت: «اگر محصول جنبی توافق هسته‌ای، رفتار مسئولانه‌تر ایران در منطقه باشد، از این مسئله استقبال می کنیم ولی باز هم بگویم، ما با ایران روابط دیپلماتیک نداریم.»

وی در خصوص حوادث امروز ترکیه گفت: گزارش‌ها حاکی از بازجویی و دستگیری دانشگاهیان ترکیه به خاطر ابراز عقیده در خصوص درگیری‌های جنوب شرق این کشور است. این نوع اقدامات، ادامه یک روند مشکل‌ساز در آنکارا است، مقامات دولتی و قضایی ترکیه با اقدامات خود، مردم را از ادامه روند سیاسی دلسرد می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: همانطور که سفیر ما در ترکیه امروز اعلام کرد ابراز نگرانی واشینگتن معادل حمایت از تروریسم نیست. ما معتقدیم دموکراسی ترکیه به اندازه کافی قوی هست که بتواند ایده‌های ناراحت‌کننده را بپذیرد.

جان کربی درباره برنامه سفرهای وزیر خارجه آمریکا گفت: جان کری، بزودی برای مذاکره با مقامات عربستان و شورای همکاری خلیج‌فارس، به ریاض سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
تمنا داریم رابطه برقرار کنید اخه ابله کی شمارو راه میده ایران که زرزر میکنی ابله جان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
ببیییین کربی خودتونم میدونید راهی جز کنار اومدن با ما رو ندارید هرچه قدر دستو پا بزنید هزینتون بالا تر میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۴
ی جوری حرف میزنه انگار براش نامه فدایت شوم فرستادیم،نه آقا همچین ماهم کشته روابط دیپلماتیک باشما نیستیم،نه که خیلی محبوبید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۴
تو رو خدا بیخیال شید آقا ما آموخته شدیم به تحریم...بدون تحریم بلد نیسیم زندگی کنیم،به چه زبونی باید مردم بگن بابا راه نجات ما دست آمریکا نیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام .این حرامیان دزد و ز خود راضی .همیشه یه گربه از محراب درمیارن .میگن با ایران رابطه ی دیپلماتیک نخواهیم .داشت .نه بیایید داشته باشین .میخواییم سربه تن تک تک امریکا ییها هم نباشه ..رابطه ی دیپلماتیک شما به چه درد ما میخوره .کشوری که بنیانگذار ظلم و ستم تو دنیاست .رابطشون به چه درد ما میخوره ..
آخرین اخبار