یاسوج ؛

تأمین نیروی انسانی متخصص یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با اضافه شدن 48 هزار کلاس پایه ششم به مدارس ابتدایی کشور تأمین نیروی انسانی متخصص یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش در چند سال اخیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد دیمه‌ور  در نشست با مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام با بیان اینکه در ارزشیابی توصیفی نگرش عاطفی و مهارت‌های عملکردی رعایت می‌شود، اظهار کرد: یکی از پیشرفته‌ترین نوع ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش ارزشیابی توصیفی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وجود 47 هزار مردودی در پایه اول بیانگر عملکرد اصولی در اجرای ارزشیابی توصیفی است و این امر قابل توجه است.

این مسئول به نقش معلمان در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: معلم باید چند مهارتی و از دانش موضوعی و حرفه‌ای برخوردار باشد تا اهداف تعلیم و تربیت تحقق یابد.

دیمه‌ور به اشاره به حساسیت پایه اول در نظام آموزش و پرورش، گفت: باید به معلمان پایه اول توجه بیشتر شود تا وضعیت آموزشی این پایه ارتقاء یابد و نگاه آموزش و پرورش به معلمان این پایه باید ویژه باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 7 میلیون و 450 دانش‌آموز در دوره ابتدایی در 61 هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: با اضافه شدن 48 هزار کلاس پایه ششم به مدارس ابتدایی کشور تأمین نیروی انسانی متخصص یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش در چند سال اخیر است.

هادی زارع‌پور نیز در این نشست از اختصاص 8 میلیارد و 350 میلیون ریال برای هوشمند‌سازی دوره ابتدایی در سال جاری خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای ایجاد شرایط مساوی استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی تعدادی لپ‌تاپ در اختیار معلمان مدارس قرار گرفته که به صورت دوره‌ای در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.