آبادان؛

کبود آب کشاورزی در شادگان

خشک شدن رودخانه‌های شهرستان وکمبود آب کشاورزی شادگانی‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهرستان شادگان از قطب‌های کشاورزی و دامپروری در استان خوزستان و بزرگ‌ترین تولیدکننده خرما در کشور است، اما این قطب کشاورزی چندین سال است با بحران کمبود آب روبروست و بعد از خشک شدن رودخانه‌های این شهرستان که یکی از تامین‌کننده‌های آب باغات هستند امسال هم به دلیل کشت انواع محصولات در منطقه آب رودخانه‌ها را به بستری خشک تبدیل نموده و از روزهای نخست زنگ خطر نابودی کشاورزی شادگان و فاجعه زیست‌محیطی را به صدا درآورده است.

شهرستان شادگان از دیرباز با تولید محصولات متعدد کشاورزی بویژه صیفی‌جات به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان خوزستان محسوب شده است به طوری که برخی محصولات این شهرستان نظیر برنج، گندم، انگور خیار، گوجه و غیره شهرت جهانی پیدا کرده‌اند و این شهرستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دامی، رتبه‌های بر‌تر استانی و کشوری دارد.

اما باتوجه به وضعیت کنونی و نگران کننده بخش کشاورزی و ضرر و زیان گسترده تولیدکنندگان این بخش به علت کمبود آب زراعی و بحران جدی کشاورزان در این خصوص گفت‌و‌گویی با کشاورزان این منطقه انجام دادیم.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: نبود آب موجب خسارت بـه زمین‌های کشاورزی این شهرستان شده است.

حمید مطرودی افزود: نبود آب برای کشاورزی در این شهرستان باعث به وجود آمدن خسارت زیادی به بخش کشاورزی شده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم آب مورد نیاز کشت تامین شود تا کشاورزان با امیدواری و انگیزه بیشتری به تولید محصول ادامه دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.