از مازاد نیرو تا افزایش هزینه های جاری در شهرداری شهریار

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: مازاد نیرو در شهرداری این منطقه از مشکلاتی به شمار می رود که باعث افزایش قابل توجه هزینه های جاری در مجموعه مدیریت شهری شده است.

بهزاد درخشان عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جذب فراتر از نیاز نیرو در طول سال های گذشته باعث افزایش هزینه های جاری در شهرداری شهریار شده است. 

وی افزود: تعدد نیرو در چارت سازمانی شهرداری شهریار 360 نفر تعریف شده و این در حالی است که در شرایط کنونی یک هزار و 500 نفر در مجموعه مدیریت شهری این منطقه در حال فعالیت هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: با یک ارزیابی کلی به روشنی متوجه افزایش و تزاید نیرو در طول سال های اخیر می‌شویم و در واقع تعداد پرسنل جذب شده در شهرداری شهریار از حجم نیروی یک وزارتخانه آلمانی نیز بیشتر است. 

درخشان گفت: بررسی ها از پرداخت ماهیانه 5 میلیارد تومان حقوق به کارمندان این شهرداری حکایت دارد که چنین امری موید فربه شدن بدنه مدیریت شهری در ناحیه مورد اشاره است.

وی افزود: افزایش نیرو در مجموعه شهری ناشی از کم توجهی ها و ارزیابی غلط از نیازها و الزامات شهر است و در حال حاضر پس از گذشت سال ها با دشواری های این چنینی مواجه هستیم که در صورت چاره اندیشی لازم در ادوار گذشته به طور یقین از تحمیل بسیاری از هزینه ها پیشگیری می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار در تشریح راهکار برون رفت از وضعیت موجود، یاد آور شد: با مشارکت بخش خصوصی و تفویض امور به اتحادیه ها و تشکل های خصوصی مشکل کسرت و تعدد مازاد کارمندان در بسیاری از نهاد ها سازمان ها و شهرداری ها رفع خواهد شد و در صورت تحقق این امر از هدر رفت بخش قابل توجهی از انرژی و هزینه ها جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار