رژیم صهیونیستی از تصاویر تفنگداران آمریکایی که با دست های بالا در مقابل نیروهای سپاه پاسداران در خلیج فارس زانو زدند، ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "تصاویر تحقیر" آنگونه که رسانه های عبری روز گذشته نامگذاری کردند، صفحات نخست مطبوعات سرزمین های اشغالی را از آن خود کردند و بحث اصلی مشروح خبری شبکه های تلویزیونی این رژیم نیز بودند که به اظهار نظر درباره این تصاویر می پرداختند.

به نوشته روزنامه الاخبار، درست است که این حادثه ای آمریکایی ـ ایرانی است، اما پیامدهای آن کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت خاورمیانه از جمله "اسراییل" را شامل می شود؛ اسراییل عضو اعلام نشده و شاید اعلام شده از سوی ائتلاف فراگیر متشکل از "کشورهای عربی میانه رو" به شمار می آید که تصمیم گرفتند با ایران و محور آن در منطقه مقابله کنند.

تاکنون موضع رسمی و بارز مقام های صهیونیست درباره حادثه "تحقیر ملوانان" آمریکایی اعلام نشده است، اما تحلیلگران و کارشناسان خبری در تل آویو از موضع اعلام نشده سخن گفتند؛ عناوین صفحات نخست مطبوعات عبری عبارت بودند از "تحقیر"، "تصاویر تحقیر آمریکایی ها"، "اهانت در ایران" و "محبت به شیوه ایرانی".... که با هشدارهایی درباره پیامدهای بد حادثه همراه بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت یک نمونه از رسانه های عبری است که واژه "تحقیر" همراه با تصاویر زانو زدن ملوانان آمریکایی از عناوین اصلی آن به شمار می رود؛ این روزنامه نوشت که هیچ چیزی نمی تواند تصویر تحقیر نظامیان آمریکایی و تخریب چهره واشنگتن در منطقه را پاک کند؛ درست است که واقعه هیچ پیامد نظامی نداشت؛ اما آکنده از پیامدهای سیاسی بود که باید اسراییل (رژیم صهیونیستی) با دقت در مورد آنها بیندیشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار