فرمانده پیشین ناتو به بهانه برداشته شدن تحریم ها، توهم ناشی از ایران هراسی خود را به جای تحلیل رفتار ایران در آینده جا زده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری «بریت بارت،» فرمانده ارشد پیشین ناتو، دریادار جیمز استاوریدیس، گفته که توافق هسته ای ایران باعث «بارش باران پول و طلا بر سر آنها» خواهد شد. 

وی مدعی شد: «من به خاطر پیشینه ای که ایرانیان دارند عمیقا نگران این توافقنامه هستم. به گمانم احتمال دارد آنها بر سر این توافق تقلب کنند و ما می بایست زودتر بدانیم که آیا آنها این کار را خواهند کرد. نکته دوم این است که آنها به باور من از این پول برای انجام جنگ های نیابتی و عملیات تروریستی با کمک حزب الله استفاده خواهند کرد. ما ایران را همچون کشوری جهان‌گشا خواهیم دید که در منطقه جولان می دهد، خواه جنگ افزار هسته ای داشته باشند یا نداشته باشند، بنابراین کمربندها را محکم ببندید.»

وی پیشتر درباره بازداشت تفنگداران آمریکایی در ایران نیز مدعی شده بود: «دیدن اینکه تفنگداران ما در چنین وضعی گرفتار شده اند قلب آدمی را به درد می آورد. اگر وضع برعکس بود و یک شناور جنگی ایرانی به هر دلیل گرفتاری داشت و برای کمک وارد آبهای آمریکا می شد کنارشان می آمدیم و کمک می کردیم آشکار شود مشکل در کجاست. ما آنها را در جایی زندانی نمی کردیم و سپس به خاطر آنچه من مشکل موتوری می نامم وادار به عذرخواهی نمی کردیم.»  استاوریدیس افزود میان ایران و آمریکا نوعی بی‌اعتماد و روابط سخت حاکم است که به نظر نمی رسد رو به بهبود باشد. 

در این گفتگو استاوریدیس افزود که آمریکا با خارج کردن 15000 نیروی مشاور خود از عراق تصمیم بسیار بدی گرفته و اگر این نیرو در آنجا می ماند، ظهور گروه تروریستی داعش رخ نمی داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بببن چطور حسودى مىکنن امرىکا همان شىطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
پدرسووخته ها یک جوری حرف می زنند که گویی ایران تا حالا هیچ پول وطلا نداشته و اینها می خواهند وانمود کنند که تحریم چقدر کار ساز بوده از بسکه مسئولین ما ناتوانی اداره اقتصادی کشور خود را به گردن تحریما می گداشتن بابا تحریم هیچ مشکلی برای ما بوجود نیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۴
شما بهتره توتوهم باقی بمانید
آخرین اخبار