رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده جمعیت استان اردبیل، در سال ۱۴۰۰ به بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داوود شایقی در جلسه کارگروه جمعیت، آمایش و محیط استان اردبیل با هدف تحلیل وضعیت جمعیت استان و پیش‌بینتی آن در افق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها و برآوردهای انجام شده جمعیت یک میلیون و 248 هزار نفری استان اردبیل، در سال 1400 به بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: بر این اساس جمعیت شهری استان اردبیل در سال 1400 نسبت به سال 1390 بیش از 105 هزار نفر افزایش و جمعیت روستایی استان نیز بیش از 63 هزاز نفر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش چشمگیر جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی در سال 1400 جای تامل دارد، افزود: در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم هستیم تا با مدیریت درست و شایسته زمینه‌ای را فراهم کنیم تا توسعه متوازن جمعیت را در مناطق مختلف استان شاهد باشیم.

شایقی بیان کرد: سطح پایین زندگی، سطح پایین بهره‌وری نیروی کار، جوانی جمعیت، بیکاری و مهاجرت از مهمترین دلایل عدم تعالی جمعیتی در شهرستان‌های استان اردبیل بوده که در زمینه رفع مسائل و مشکلات در این حوزه نیازمند تدابیر ویژه هستیم تا بتوانیم تعالی جمعیتی را در استان شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر رده‌های سنی 20 تا 24 و 25 تا 29 ساله استان اردبیل بیشترین فراوانی را دارند که پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 رده‌های سنی 30 تا 34 و 35 تا 39 سال بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، جمعیت ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.