تاجگردون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی بودجه 95 تا پایان سال محال است / بودجه 95 "انبساطی" نیست /جلسه "کمیسیون تلفیق" هفته آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است دولت باید بودجه دو دوازدهمی را به مجلس ارائه کند.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی بودجه سال 95 و برنامه ششم تا پایان سال 94 گفت: آقای رئیس جمهور همواره تأکید دارند که بودجه تا پایان سال 94 بررسی شود که بنده معتقدم به نظر نمی‌رسد بودجه 95 و برنامه ششم را بتوان تا پایان سال تصویب کرد.

**بررسی بودجه 95 تا پایان سال شدنی نیست

وی افزود: معتقدم پس از ارائه پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه 95 که 15روز به طول می‌انجامد ما به تعطیلات انتخابات می‌رسیم که پس از آن هم دو تا سه هفته مجلس صحن علنی دارد که اگر در آن مقطع بودجه دو هفته‌ هم در کمیسیون تلفیق بررسی شود ما به روزهای پایانی سال می‌رسیم و عملا نمی‌توانیم بودجه را در مجلس تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح پیشنهادی به دولت، گفت: معتقدم دولت احتیاطا باید بودجه دو دوازدهمی را به مجلس ارائه کند.


** بودجه 95 انبساطی و انقباضی نیست
تاجگردون در ادامه درخصوص انبساطی و انقباضی بودن بودجه 95 گفت: نمی‌توان درباره انقباضی و انبساطی بودن بودجه 95 صحبت کرد چرا که این بودجه بودجه‌ای معتدل است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: خوشبختانه دولت به بودجه سال 95 انبساطی نگاه نکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در بودجه 95 سهم نفت همان سهم ادوار گذشته است.

وی افزود: همچنین در بودجه مذکور به کاهش قیمت و افزایش تولید اشاهره شده است  بنابراین نمی‌توان بودجه 95 را انبساطی و انقباضی دانست.

تاجگردون درادامه در زمینه جلسات هیئت رئیسه دو کمیسیون تلفیق بودجه 95 و برنامه ششم توسعه گفت: اوایل هفته آینده ترکیب کمیسیون تلفیق مشخص می‌شود.

**ویژگی‌های بودجه

وی در ادامه درخصوص ویژگی‌های بودجه 95 نسبت به بودجه 94 گفت:‌ این بودجه در موضوع اتکا به نفت تقریبا سهمی مشابه در 94 دارد و تغییری نکرده است.

تاجگردون ادامه داد: بسیاری از اعداد بودجه 95 اعداد منطقی است و در بسیاری از موارد بودجه به خوبی کنترل شده است که این خود امری مطلوب خواهد بود.

**بودجه عمرانی نباید افزایش می‌یافت
تاجگردون در پایان با اشاره به میزان بودجه عمرانی در بودجه 95 گفت: ای کاش دولت بودجه عمرانی را افزایش نمی‌داد چرا که  این بودجه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، بودجه ، تاجگردون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار