خضری در نطق میان‌دستور:

افزایش اعتبارات عمرانی گام مثبت دولت در لایحه 95 بود

نماینده سردشت و پیرانشهر گفت: اقدام دولت در افزایش اعتبارات عمرانی به بیش از ۳۱ درصد در لایحه ۹۵ گام مثبتی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول خضری در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور کشورمان که امروز تشریف آوردند و در خصوص بودجه به صورت مبسوط اظهاراتی را مطرح نمودند، هر چند ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم با تاخیر انجام شد ولی چند نکته مهم داشت که افزایش اعتبارات عمرانی به بالای 31 درصد یکی از مژده‌های بسیار خوب بود.

نماینده سردشت و پیرانشهر اظهار داشت: امیدواریم پروژه‌های عمرانی را در سال 95 شاهد باشیم و اجرای جاده‌های مواصلاتی سر دشت به میرآباد و میرآباد به پیرانشهر و پیرانشهر به نقده و سردشت به مهاباد را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: حداقل امسال باید بین 30 تا 50 هزار میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شود، این به مدد مرزهای مشترک عملیاتی می‌شود چرا که ما بیش از 200 کلیومتر مرز با عراق و اقلیم کردستان داریم.

خضری بیان داشت: آقای رئیس جمهور ما بارها و همچنین در سفرتان به استان آذربایجان غربی از شما قول گرفتیم که لایحه ایجاد مناطق ویژه آزاد اقتصادی شهرمان هرچه زودتر به مجلس بیاید.

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به معابر ارزی تصریح کرد: ما چندین معابر ارزی در سردشت و پیرانشهر داریم و 80 درصد اصناف شهرستان‌هایمان از این راه کسب درآمد می‌کنند و امیدوارم هرچه زودتر این معابر باز شود تا رونق اقتصادی در این شهرستان‌ها به وجود آید.

وی تذکری به وزیر اقتصاد و امور دارایی داد و گفت: مالیات بسیار سنگینی از اصناف، کسبه و بازاریان سردشت و پیرانشهر مطالبه شده است و ضرورت دارد که در این اقدام بازنگری شود و این مقدار مالیات تعدیل شود.

خضری سپس به وزیر جهاد کشاورزی تذکری داد و گفت: چغندرکاران، گندم‌کاران و ذرت‌کاران با تلاش فراوان محصولات خودشان را با قیمت تمام شده بسیار پایینی می‌فروشند و تذکر جدی به وزیر جهاد کشاورزی دارم که نسبت به تسریع پرداخت مطالبات کشاورزان اقدام عاجل نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار