تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور؛

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه اقتصاد پساتحریم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 دی) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر امور خارجه درخصوص توضیح علت حضور سفیر فرانسه در مرکز دایره‌المعارف اسلامی و نیز جلسه با فعالان فتنه 88 و به وزیر کشور درخصوص توضیح علت استفاده از مواد مخدر در قلیان‌ها و سرو مشروبات الکلی در برخی سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها تذکر داد.

- آلیا نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش درخصوص توضیح علت عدم پرداخت مطالبات سال‌های 93 و 94 معلمان حق‌التدریس منطقه 20 آموزش و پرورش تهران و به رئیس جمهور درخصوص توضیح علت عدم پرداخت و مطالبات آزادگان و احتساب معوقات ایام اسارت تذکر داد.

- خجسته و قاضی‌پور نمایندگان همدان و ارومیه به رئیس جمهور درخصوص لزوم توجه جدی به مشکل آلودگی هوا و تشکیل کمیته‌ای همه‌جانبه برای تعیین تکلیف آن تذکر دادند.

- خجسته، صادقی، قاضی‌پور و بشیری نمایندگان همدان، شیراز، ارومیه و پاکدشت به وزیر اقتصاد درخصوص لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای فعالیت‌های اقتصادی در شرایط پساتحریم تذکر دادند.

 بذرپاش و دهقان نمایندگان تهران و چناران به رئیس جمهور ضرورت ارائه اسناد فساد کرسنت به دادگاه بین‌المللی ذیربط و جلوگیری از خسارات جبران‌ناپذیر به منافع ملی کشور را متذکر شدند.

 بذرپاش و صادقی نمایندگان تهران و شیراز به وزیر آموزش و پرورش در مورد عدم اجرای مناسب طرح رتبه‌بندی معلمان که باعث تضییع حقوق بسیاری از فرهنگیان شده است و نیز در مورد عدم اجرای دقیق طرح بیمه طلایی فرهنگیان تذکر دادند.

 قائد رحمت و محجوب نمایندگان دورود و ازنا و تهران در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پیگیری برای آزادی اعضای شورای اسلامی کار و سایر کارگران بازداشت شده شرکت سیمان دورود در اسرع وقت شدند و همچنین در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از استمرار بازداشت شورای اسلامی کار و سایر کارگران دستگیر شده شرکت سیمان دورود از طریق لغو تصمیم اتخاذ شده توسط شورای تأمین شهرستان دورود شدند و در تذکری به وزیر دادگستری نیز خواستار صدور دستور آزادی بازداشت شده شورای اسلامی کار و سایر کارگران معترض شرکت سیمان دورود توسط مسئولین قضایی این شهرستان به نحو مقتضی شدند.

 محسنی ثانی نماینده مردم سبزه‌وار در تذکری به وزرای اقتصاد، کشور و دادگستری عنوان کرد که چرا به مشکلات سهامداران شرکت پدیده توجه جدی و عاجلی صورت نگرفته است.

چهاردولی و صادقی نمایندگان ملایر و شیراز در تذکری به رئیس جمهور خواستار توجه جدی به اقشار ضعیف که به دلیل رکود اقتصادی از نظر معیشت دچار مشکل هستند، شدند.

شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت دریافت سودهای غیرمتعارف از وام‌گیرندگان توسط بانک‌ها شد.

صادقی، افتخاری و رهبر نمایندگان شیراز و تهران به رئیس جمهور در مورد عدم پرداخت اعتبار مربوط به بیمه قرآنیان و هزینه تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن کریم که سبب بروز مشکلات بسیاری برای آنها شده است تذکر دادند.

 صادقی نماینده شیراز در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پوشش بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار