جلالی در نطق میان دستور:

برجام به فرجام رسید و نوبت تلاش و سازندگی است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز برجام به فرجام رسیده است و نوبت کار و تلاش و سازندگی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: امروز در تاریخ کشور ما روز مهمی است، روزی که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ با ایستادگی بر روی آرمان‌های انقلاب و مذاکرات انجام شده مبتنی بر عقلانیت، برداشته شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه یکی از مهمترین اتفاقات کشور بعد از انقلاب اسلامی چالش با قدرت‌های بزرگ هسته‌ای بوده است، گفت: کار تا آنجا پیش رفت که کشور ما به ناحق در ذیل منشور فصل 7 سازمان ملل متحد قرار گرفت و آمریکا و انگلیس پیش‌نویس قطعنامه برعلیه ایران را نوشتند و روسیه و چین آنرا به تصویب رساندند. طبعا استمرار این مسیر ما را با آینده‌ای مبهم مواجه می‌ساخت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری راهی باز و مذاکراتی آغاز شد گفت: با مدیریت مجدانه ریاست جمهوری و دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این مذاکرات به نتیجه رسید و کشور از یک فشار بزرگ نجات یافت، در اینجا شایسته است از مقام معظم رهبری ، ملت نستوه ایران، ریاست محترم جمهوری و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همکاران ارجمندش قدردانی نمایم و به ارواح طیبه همه شهیدان خصوصا شهدای هسته‌ای درود و سلام خالصانه تقدیم نمایم.

جلالی با اشاره به منتقدان عاقل و دارای نیت خیر که با دلسوزی درپی تامین منافع ملی بودند و لیکن در تشخیص مصادیق اشتباه می‌کردند گفت: از این افراد نیز تشکر می‌کنم، لکن تعجب می‌کنم کسانی که مسائل جناحی و مخالفت با دولت را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند، اینان کسانی هستند که دیروز وقتی پرونده هسته‌ای به شورای امنیت رفت و قطعنامه‌ها علیه کشور تصویب شد جشن می‌گرفتند و امروز تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانند تا مردم را ناامید کنند.

نماینده مردم شاهرود در ادامه اظهار داشت: این افراد حق دارند که عصبانی باشند،زیرا همه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های آنها خلاف واقع درآمده است، آنان در ابتدا می‌گفتند که حق غنی‌سازی ما را به رسمیت نخواهند شناخت و در نتیجه مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد، اما وقتی که از این مرحله عبور کردیم بر روی برجام چنگ انداختند تا برجام را در نزد افکار عمومی بد و یا حداقل مبهم جلوه دهند. در مرحله دیگر تلاش کردند مجلس را در مقابل برجام قرار دهند و موضوع PMD و عدم حل آنرا بزرگ جلوه داده  و اخیرا نیز تلاش بسیار کردند تا اثبات نمایند که تحریم‌ها برداشته نخواهد شد و امروز اشتباه بودن این تحلیل آنها نیز به اثبات رسید.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم به گذشته و اشتباهات اینان بپردازم به طرح سوالاتی پرداخت و گفت: یک سوال بسیار مهم ذهن من را به خود مشغول کرده است، اینکه چرا برخی از دستگاه‌ها و شخصیت‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را مایوس کنند، چرا اصرار دارند که القاء کنند تحریم‌ها برداشته نمی‌شود و یا وضع اقتصادی خوب نمی‌شود، آنان فکر می‌کنند با این کار علیه دولت و یا مجلس حرف می‌زنند، در حالیکه با این کار مردم را نسبت به اصل نظام مایوس می‌کنند و مخالف مشی امام و رهبری است و مهمتر اینکه همین کسانی که امروز اقدام به سرقت امید از مردم می‌کنند مرتبا مشکلات جامعه از جمله بیکاری و رکود و فقر را به رخ مسئولین می‌کشند، آیا به تازگی چشمانشان به این مشکلات گشوده شده است و دیروز فقر، فشار تحریم، بیکاری، فساد، بی‌عدالتی و ... را نمی‌دیدند، از گفتن این مطالب قصد سرکوفت زدن به هیچ کس را ندارم فقط متذکر می‌شوم که اگر صادقانه به دنبال حل مشکلات بروید بیاید دست در دست هم نهیم تا با استفاده از سیره رهبری به دولت و مسئولین کمک نماییم تا از رکود خارج شویم.

جلالی با اشاره به سیل بیکاران که همانند بمب ساعتی در حال کوک شدن است، گفت: وضعیت معیشتی مردم خصوصا قشر مستضعف و صاحبان اصلی این انقلاب بسیار ناراحت کننده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: امروز برجام به فرجام رسیده است و نوبت کار و تلاش و سازندگی ایران اسلامی است، نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که چرا ما مردم را با نردبام به بالای پشت‌بام می‌بریم و بعد نردبام را بر می‌داریم؟ مردم فرو می‌افتند و دست و پایشان می‌شکند و ما بی‌تفاوت می‌گذریم، مانند قضایای اخیر پدیده شاندیز، یا موسسات مالی و اعتباری و پروژه‌هایی مانند پردیسان و ... که مشهود است، مردم با اعتماد به تبلیغ رسانه ملی در اینگونه پروژه‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما به عنوان حاکمیت مردم مظلوم سرمایه‌گذار را در سرگردانی و اضطراب تنها می‌گذاریم. مسئله بعد مسئله انتخابات است، ما به عنوان یک جریان سیاسی و فکری علی‌رغم اینکه در جهت پالایش جریان اصولگرایان هستیم، لیکن از آنجایی که دنبال وحدت ‌شکنی نیستیم، بسیاری از برنامه‌های خود را به پس از انتخابات 7 اسفند وانهادیم و معتقدیم که روحانیت محور اصلی ما است، لیکن ابزار استفاده از مقدسات و روحانیت را مردود می‌دانیم و قائلیم در سیاست‌ورزی باید سیاست ما اخلاقی باشد، نه آنکه اخلاقمان سیاسی شود.

جلالی در پایان با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در جریان انتخابات گفت: متاسفانه برخی از افراد تعابیر نادرستی را برای انتخابات 7 اسفند بکار می‌برند و این انتخابات را با پیشگویی نادرست، شکست سال 94 می‌دانند. همچنین از دید ما اقدامات خودسرانه حمله به سفارتخانه‌ها همگی محکوم هستند ، ضمن اینکه ما از دولت می‌خواهیم برای پیگیری حقوق بشر در عربستان پیگیری‌های لازم را انجام دهد و از دستگاه قضا می‌خواهیم عاملان حمله به سفارت عربستان را هرچه سریعتر مجازات نماید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار