کرمانشاه؛

بدون هماهنگی و مجوز پرواز در سایت‌های پروازی استان پرواز نکنید

مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه گفت : خلبان‌هایی که مجوز پرواز ندارند با انجام پرواز هم برای خود حادثه می آفرینند و هم این ورزش را در منظر عمومی خطرناک جلوه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدرضا نقدی با اشاره به سقوط یک پاراگلایدرسوار از بیستون که منجر به مرگ او شد، اظهارکرد: متاسفانه این پاراگلایدر سوار هیچگونه مجوزی از انجمن ورزشهای هوایی استان نداشته و از آن مهمتر آشنایی کاملی با موقعیت کوه بیستون برای پرواز نداشته است.

نقدی تاکید کرد: هیچ خلبانی در هر سطحی که باشد و دارای هرچند ساعت پروازی که باشد حق پرواز بدون مجوز و هماهنگی با انجمن را ندارد.

مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا به کلیه خلبان‌های استان یک هفته فرصت داده‌ایم که اطلاعات و مدارک و مجوزات مربوط به پرواز خود را به انجمن ورزشهای هوایی استان واقع در مجتمع ورزشی امام خمینی(ره) کرمانشاه ارائه دهند تا بتوانیم بانک اطلاعاتی کاملی از آنها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات اولیه ما می‌گوید که در حال حاضر بیش از 150 خلبان پاراگلایدرسوار در سطح استان کرمانشاه داریم.

نقدی تصریح کرد: تا چند سال پیش تنها 25 خلبان پاراگلایدر سوار در استان کرمانشاه داشتیم و هر پروازی به صورت تیمی و با هماهنگی انجام می شد، اما اکنون که تعداد خلبانهای استان افزایش یافته، نگرانیم که حوادثی از این دست بیش از گذشته رخ دهند.

مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه گفت: امسال دو مورد حادثه سقوط پاراگلایدر در استان داشته‌ایم که هر دو مورد منجر به مرگ خلبان شده است.

وی همچنین تاکید کرد: تنها سایت مجوزدار استان برای پرواز پاراگلایدر، سایت پروازی ویس‌القرن است که انجمن ورزشهای هوایی استان آن را کاملا پوشش می دهد.

نقدی خاطرنشان کرد: کوه بیستون و کوه تاق بستان مکان مناسبی برای پاراگلایدرسواران و به ویژه خلبانان مبتدی نیست، چراکه فقط خلبان هایی که بیش از 3000 ساعت پرواز دارند قادر به پرواز در بیستون هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۷:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا خبري راجب
سايت پروازي كه ١٣ فروردين ١٤٠١ با اينكه پرواز ممنوع بود
با اينكه خلبانش مدرك و مجوز پرواز نداشت
با اينكه تجهيزاتش فرسوده بود
باعث شد جوون ٢٥ ساله مشهدي كه فقط براي تفريح رفته اونجا و هيچ سر رشته اي نداره از ارتفاع ١٠٠متري سقوط كنه و جونشو از دست بده نميذاريد؟
سايت پرواز فلاي لند راميان