زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از شب گذشته در جای جای شهر مقدس قم به جشن و سرور مشغولند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از شب گذشته همزمان با فرارسیدن هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع)، در جای جای شهر مقدس قم به جشن و سرور مشغولند و این شهر یکپارچه غرق در نور و شادمانی است.
حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر بقاع متبرکه و مساجد شهر، کانون برگزاری این جشن ها و شاهد حضور هزاران تن از عاشقان امامت و ولایت شده است.

حرم نورانی کریمه اهل بیت(ع) مملو از هزاران نفر از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) است که از سراسر کشور خود را به این بارگاه مطهر رسانده اند تا با شرکت در جشن سالروز میلاد یازدهمین امام شیعیان، این عید فرخنده را به آن حضرت تبریک گویند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که با حضور در این مکان مقدس، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند و سخنرانان آیین های جشن نیز در خصوص فضائل و ویژگی های شخصیتی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) سخنرانی کردند.

بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(ع) با آذین بندی خیابان ها و برپایی ایستگاه های صلواتی و با در دست داشتن نقل و شیرینی و تقسیم آن، ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می کنند.

همچنین مسلمانان خارجی مقیم قم با برگزاری آیین های مختلف نسبت به پیشوای یازدهم شیعیان ادای احترام و با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نسبت به اهل بیت عرض ارادت می کنند.


اتنهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.