رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از توسعه علمی و پژوهشی کشور پس از اجرای برجام با استفاده از ظرفیت‌های محققان داخل وخارج از کشور خبر داد.

نصرت‌اله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پس از اجرای برجام امکان همکاری بیشتری بین مراکز علمی و استادان پژوهشگران و نوآوران کشور با دیگر کشورها فراهم می‌شود، این مسئله در خصوص مهاجرت استادان و پژوهشگران از خارج از کشور به ایران و بالعکس نیز صدق می‌کند.

وی در ادامه افزود: ایرانیان زیادی در خارج از کشور در مراکز علمی معتبر مشغول به فعالیت هستند و علاقه دارند که به ایران رفت‌وآمد داشته باشند و برای توسعه علم و فناوری کمک کنند، بنابراین رفت‌وآمد آنها مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

ضرغام با اشاره به پروژه‌های مشترک این دانشمندان با پروژه‌های محققان ایرانی خاطرنشان کرد: دانشمندان و محققان ایرانی خارج از کشور می‌توانند با محققان و دانشمندان داخل ایران پروژه‌های مشترک داشته باشند و مقالات خود را به راحتی در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تأکید کرد: به طور کلی امکان توسعه علمی کشور با استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور پس از اجرای برجام در سایه تفاهم‌نامه‌هایی که بین مراکز علمی داخل و خارج از کشور منعقد می‌شود، دانشمندان و محققان و دانشجویان ملیت‌های معتبر در مراکز علمی کشورهای اروپایی به راحتی حضور می‌یابند.

ضرغام تصریح کرد: این افراد در رشته‌ای که مدنظر آنها باشد، ادامه تحصیل می‌دهند و دوره‌های 6ماهه را سپری می کنند و همچنین می‌توانند به ایران آمده و در رشته‌های مدنظرشان ادامه تحصیل بدهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.