رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از افزایش سالانه پژوهش های علمی و فناوری و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی خبر داد.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: این بنیاد با هدف تقویت پژوهش های پایه و تقویت بین دولت و صنعت شکل گرفته است، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان پژوهش ها سالانه افزایش یافته، البته مراکز علمی و پژوهشی کشورمان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی دارد و باید ظرفیت‌های پژوهشی تازه‌ای ایجاد کرد. 

وی در ادامه افزود: بنیاد نخبگان نهادی پیشرو است که در جهت پیشتازی ایران اسلامی در تولید علم و فناوری برای مدیریت توانمند سازی و حمایت از تحقیقات به منظور تولید دانش و فن‌آوری راهبردی فعالیت می‌کند.

ضرغام با اشاره به فعالیت‌ دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید در دانشگاه‌ها کار مطالعاتی انجام شود و خروجی آن در اختیار جامعه قرار گیرد، تمام تلاش‌ها بر این است که سطح دانش را بالا ببرم و به مردمی شدن دانش و بالفعل شدن ظرفیت‌ها کمک کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خاطر نشان کرد: سرمایه‌های اجتماعی امید هر کشوری است و برای ظرفیت‌های مختلف پژوهشی باید بسته‌های حمایتی تعیین کنیم و کار اساسی و زیر بنایی انجام بدهیم، آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند و باید پویایی لازم در دانشگاه ها ایجاد شود. 

ضرغام در بخش پایانی تاکید کرد: باید در ایجاد رشته‌ها به تقاضا توجه شود تا بر درصد بیکاران فارغ‌التحصیل افزوده نشود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار