واعظی خبرداد:

برپایی نمایشگاه تمبر مشترک ایران و ارمنستان

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این دیدار مقرر شد نمایشگاهی از تمبر مشترک ایران و ارمنستان در آینده برپا شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر حمل ونقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان که امروز (سه شنبه) در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به تفاهم نامه مشترک همکاری های پستی و مخابراتی با ارمنستان اظهار داشت: در این دیدار توافق شد تا کمیسیون مشترک برای همکاری های مخابرات و پست داشته باشیم که به این منظور علاوه بر گسترش روابط پستی،روابط بین الملل نیز گسترش می يابد و همچنین مقرر شد نمایشگاهی از تمبر مشترک دو کشور در آینده برپا شود.

وی افزود: با توجه به حجم همکاری های مختلف مخابراتی و پست با ارمنستان از وزیر حمل ونقل و ارتباطات ارمنستان درخواست کردیم تا سفری به ایران داشته باشد تا علاوه بر همکاری های مخابراتی و پستی در زمینه انتقال دیتا نیز توافق شود.

واعظی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط بامسئله اینترنت و مخابرات توافق شد تا اینترنت گسترش یابد و مرزنشینان دو طرف یعنی ایران و ارمنستان به دلیل اینکه تداخل فرکانسی دارند مشکلاتشان برطرف و مکانیزم ارتباط مخابراتی ما مستقیم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در جلسه امروز توافق شد تا اجلاس سه جانبه ای بین ایران،عراق و ارمنستان تشکیل شود تا سه کشور از امکانات هم استفاده کنند و بخش خصوصی ایران و آذربایجان نیز باید فعال شده و از تجربیات شرکت های ایرانی و ارمنی استفاده شود.

در ادامه این نشست وزیر حمل ونقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان با بیان اینکه هموطنان زیادی از ارمنستان در ایران زندگی می کنند، بیان کرد: تبادل مسافر بین دو کشور در سال گذشته چندبرابر شده و تمام مسافران ارتباطات مستقیم مخابراتی دارند.

وی افزود:در ارمنستان پیشرفت های زیادی درزمینه تجارت الکترونیک داریم و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهیم لذا لازم است ایران نیز از این امکانات بهره مند شود.

وزیر حمل ونقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان گفت: دو وزارتخانه باید تلاش کنند تا توافق ها عملیاتی شود و مطمئن هستم برخی نواقصی که در دو کشور وجود دارد باید  برطرف شود تا دو کشور هیچ مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار