معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی از همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت اقتصاد و دارایی پس از اجرای برجام خبر داد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: براساس ماده 6 برنامه ششم توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ارتقای امنیت و فضای کسب و کار ملزم به ارتباط با وزارت اقتصاد و دارایی شده است.

وی ادامه داد: با همکاری این دستگاه‌ها فضای کسب و کار فراهم می‌شود و این لایحه همزمان با لایحه بودجه سال 95 از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است.

دلیری تصریح کرد: در این لایحه وزارت اقتصاد و دارایی مؤظف شده است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و وزارت کشور مقررات مربوط به امنیت فضای کسب و کار را تهیه کرده و پس از آن به تصویب شورای عالی امنیت برساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همچنین تضمین امنیت سرمایه‌گذاری وکارآفرینی در کشور جذب متخصصان و دانشمندان در کشور و کاهش ریسک اجتماعی در محیط کسب و کار در سایه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت اقتصاد و دارایی فراهم می‌شود.

دلیری همچنین با اعلام این خبر که بودجه پژوهش و فناوری در سال 95 افزایش می‌یابد، بیان کرد: بودجه پژوهش و فناوری در سال آینده افزایش دو برابری دارد، این بودجه در سال 94، 57 هزار میلیارد ریال بود که در سال 95 به 127 هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی تأکید کرد: به عبارتی رشد یک تا سه درصدی برای پژوهش و فناوری در قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، لذا بودجه پژوهش و فناوری بالای یک درصد خواهد بود و این برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.