15 هزار دانش آموز از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در طول پنج سال گذشته در زمینه مصرف منطقی دارو آموزش های لازم را فراگرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، مدیرنظارت بردارو ومواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اختتامیه ششمین دوره طرح مصرف منطقی دارو در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال نیز طبق سال های گذشته حدود 1700 دانش آموز از 30 مدرسه در این جشنواره شرکت کردند.

محمدحسین خیاط کاشانی، با بیان اینکه ششمین دوره طرح دانش آموزی مصرف منطقی دارو به مدت 2 هفته از تاریخ 29/10/94 لغایت 30/10/94 در فرهنگ سرای مهر برگزار شد، تصریح کرد: این طرح به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان ها، معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری و فرهنگ سرای مهر کاشان برگزار شد.

دکتر خیاط کاشانی، به فعالیت کمیته کشوری تجویز مصرف منطقی دارو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش اطلاعات و فرهنگ سازی در زمینه مصرف صحیح و منطقی دارو یکی از اهداف این کمیته است.

وی، هدف از اجرای طرح مصرف منطقی دارو را وضعیت نابسامان دارویی عنوان کرد و گفت: ایران جزء کشورهای پر مصرف دارو می باشد که عدم فرهنگ سازی مصرف منطقی دارو علت این امر است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این راستا باید از سنین پایین به ویژه از دانش آموزان مقطع ابتدایی شروع شود.

به گفته وی، اطلاع رسانی صحیح و مطلوب به دانش آموزان در زمینه پیشگیری از مصرف خود سرانه دارو، مراجعه به موقع به پزشک در صورت بیماری، مصرف صحیح دارو، رعایت بهداشت، آشنایی با انواع میکروب‌ها و مقاومت دارویی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

دکتر خیاط کاشانی، با اشاره به مقاومت میکروب ها به اکثر آنتی بیوتیک ها ادامه داد: مصرف بی دلیل، بی وقفه و بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت دارویی می شود و ادامه این شرایط مراجعه به پزشک را نیز بی اثر می کند.

وی، آموزش چهره به چهره، پخش فیلم‌های انیمیشن، آزمون‌های عملی، نحوه صحیح شستن دست‌ها و آزمون عطسه و سرفه را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این طرح برشمرد و گفت: دانش آموزان با اجرای این طرح می‌توانند با مصرف منطقی و صحیح داروها و رعایت نکات بهداشتی آشنا شوند.   


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.