فرا واقعیت یا سورئال دستمایه‌ای برای نمایش درونیات یک هنرمند در قالب عکس شده است.

هنر فرا واقعیت یا (سورئال) مدتی است که در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. ماندانا رستمی هنرمندی است که این سبک را این بار در قالب عکاسی اجرا کرده و نمایشگاهی را در خانه عکاسان جوان بر پا نموده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهش گفت: در این مجموعه 22 اثر در قالب سورئال و با عنوان «از نگاه تو» به نمایش گذاشته شده است.

وی راجع به عنوان این نمایشگاه تصریح کرد: «از نگاه تو» در واقع عنوانی است که با آن خواستم تا من درونم را تشریح کنم که بخشی از آن با کمک متافیزیک و درونیات صورت گرفته است.

این هنرمند اضافه کرد: همیشه بین رویا و واقعیت آدم یک دنیای دیگر وجود دارد. چیزی شبیه به قضیه پرواز روح که این نیز بهانه‌ای برای رفتن به سراغ همین سبک بود.

وی ادامه داد: عکس‌های این مجموعه از بین 160 فریم گزینش شده‌اند، تصاویری که در آن از تکنیک‌های ویژه عکاسی و همچنین تصاویر رادیولوژی استفاده شده است.

رستمی اذعان داشت: حال و هوای درونی انسان‌ها از این تصاویر قابل برداشت هستند و تقریبا این را متوجه می‌شوند. همچنین هنرمندانی چون علی اکبر عالمی، بهمن احمد، هاشم مجدی و ... که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند در خصوص کارها نظر مثبتی داشتند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: مخاطب عام به عنوان یک بازدید کننده همیشه برای من اهمیت دارد و من سعی کردم حداقل در گذاشتن اسم کارها، آن را به گونه‌ای انتخاب کنم که مخاطب از ابتدا با خواندن اسم با اثر ارتباط برقرار کند. همچنین در خصوص سبک سورئال فکر می‌کنم که اگر بیشتر اطلاع‌رسانی شود، آن طور که باید به جایگاهش می‌رسد و من نیز با وجود این که امکان این وجود داشت تا نمایشگاه را در کشور دیگری برگزار کنم؛ ولی مایل بودم تا مردم با این سبک بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 7 بهمن در خانه عکاسان جوان برقرار است.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار