مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 10درصد از کودکان در استان خراسان رضوی دچار اختلالات تکاملی هستند.

دکتر حسن متقی در گفت و گو باخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در مشهد،گفت: در اختلالات تکاملی ابعاد و اندام های کودکان رشد طبیعی دارد، اما این کودکان از نظر مغزی و تکاملی دچار مشکل هستند.

وی اضحار داشت : کودکانی که دچار اختلالات تکاملی هستند در انجام کارهایی که نیاز به تفکر و تامل دارد، با مشکل مواجه می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : شیوع اختلالات تکاملی در جهان بین هشت تا 14 درصد گزارش شده است.

وی افزود: عفونت های دوران بارداری، ضربه به سر، اختلالات عاطفی و اجتماعی، اختلالات مادرزادی، اختلالات ژنتیکی و فقر غذایی درایجاد اختلالات تکاملی کودکان موثر هستند.

وی ادامه داد:'اوتیسم' را یکی از انواع اختلالات تکاملی عنوان کرد که در این بیماری کودک دچار درخودماندگی می شود.

دکتر متقی از برپایی سمپوزیوم تکامل و اختلالات آن در کودکان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و افزود: این سمپوزیوم با حضور متخصصان اطفال، رشته های توان بخشی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ژنتیک برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بزرگترین گروههای آموزشی است که 46 عضو هیات علمی در این گروه فعالیت دارند.

متقی بیان کرد: فعالیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرآمد است و تاکنون 41 همایش و سمینار علمی برای متخصصان عمومی و کودکان برگزار کرده است.

به گفته وی، خدمات آموزشی و پژوهشی گروه اطفال در سه بیمارستان امام رضا (ع)، قائم (عج) و بیمارستان دکتر شیخ در مشهد ارائه می شود.

وی همچنین از برپایی دو همایش دیگر با عنوان بیماریهای مادرزادی و ساختمانی قلب و همایش تغذیه و بیماریها در سه سال نخست زندگی توسط گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بهمن ماه امسال خبر داد.
وی بیان کرد: فعالیت گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد منحصر به فرد است و اکنون تمامی خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز اطفال در مشهد قابل انجام است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور ه هزار دانشجو وبالغ بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.