این بار شعر و هنر را از دریچه علم پزشکی ببینید.

سید ابراهیم هاشم ورزی قائم مقام هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به افتتاحیه این جشنواره در بخش‌های مختلف گفت: امسال هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور با حضور همه 65 دانشگاهی که در حوزه علوم پزشکی فعالند، برگزار می‌شود. بیشترین مشارکت‌ها از طرف دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، زنجان، شیراز بوده است.  
 
وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: در حوزه ادبی، شعر کلاسیک، شعرنو، فن بیان، شاهنامه جوان ترانه، شعر و نشر طنز خواهد بود، افشین یداللهی دبیر تخصصی دبیر بخش ادبی و محمدعلی بهمنی دبیر افتخاری خواهد بود و در حوزه موسیقی برای اولین بار ورود کردیم و به دلیل اینکه شأن دانشگاه‌ها حفظ شود فقط موسیقی سنتی با سازهای ایرانی را اضافه و دبیری این بخش را به سالار عقیلی واگذار کردیم.

ورزی در خصوص بخش هنرهای نمایشی بیان کرد:در رشته هنرهای نمایشی به تفکیک فیلم، نماهنگ، نقد فیلم، پانتومیم و... به دبیری رحمت امینی مدیرهنرهای نمایشی حوزه هنری و داریوش ارجمند به عنوان دبیر افتخاری حضور خواهند داشت و اما در بخش هنرهای تجسمی گودرزی دیباج مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری دبیری این بخش را به عهده گرفت. در نهایت بخش مجازی در قالب نرم افزار، سایت و بلاگ، بسته‌های مجازی که به صورت مقالات الکترونیک است تهیه می‌شود. ناگفته نماند ما برای اولین بار به صورت تخصصی رشته‌های پانتومیم، فیلم، موسیقی، تئاتر به طور زنده اجرا خواهیم کرد.
 
هاشم ورزی با اشاره به دبیرجشنواره گفت: دبیر هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حسام‌الدین علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خواهد بود که افتتاحیه آن از 16 تا 20 بهمن ماه در بخش‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و مجازی در کاخ جشنواره حوزه هنری برگزار می‌شود. از تاریخ 24 تا 26 بهمن ماه شاهد برگزاری اختتامیه بخش هنرهای تجسمی، ادبی و مشاعره در شیراز خواهیم بود. علاوه بر این امسال برای دومین بار بخش مشاعره سلامت در مرحله کشوری با حضور هفتاد نفر از علاقه‌مندان حوزه ادب از 24 تا 26 بهمن در شیراز اجرا می‌شود.

قائم مقام هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: مراحل ثبت‌نام آثار از 16 شهریور تا 15 آذرماه بود و کار ثبت آثار توسط سامانه الکترونیکی جشنواره صورت گرفت که تاکنون 14 هزار اثر در رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی، ادبی، مجازی به دست ما رسیده است و روند داوری‌ها از 15 آذر تا 10 بهمن ادامه دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار