ارومیه؛

لزوم توسعه استان آذربايجان غربی،در زمينه های كشاورزی ،صنعت وتجارت

استان آذربایجان غربی با توجه به مرزی بودن يكی از استان های مهم كشور و داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه های کشاورزی، صنعت و تجارت مرزی توسعه نيافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درجلسه شورای اداری شهرستان خوی كه باحضور اعضاي شوراي اداري اين شهرستان درسالن اجتماعات فرمانداري برگزار شدبا اعلام اين خبرگفت: استان آذربایجان غربی با توجه به پتانسیل های فراوان ازجمله در زمینه های کشاورزی، صنعت، تجارت مرزی و ... توسعه نیافته و باید زیرساخت های رشد و توسعه همه جانبه استان فراهم شود.

ناصر حضرتی درادامه با اشاره به شکاف موجود بین استان آذربایجان غربی و سایر استان ها در زمینه توسعه یافتگی، به شکاف و عدم توازن توسعه در داخل استان نیز اشاره كردو افزود : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هدف کاهش سطح تفاوت توسعه استان آذربایجان غربی در بین سایر استانها و همچنین برقراری توازن در داخل استان به انجام کارهای کارشناسی پرداخته و امیدواریم با استفاده از پتانسیل های استان این عقب ماندگی ها را جبران کنیم .

وی همچنين به چند پروژه هاي نیمه تمام در شهرستان خوي اشاره كردوگفت: از این پروژه ها هنرستان دخترانه خوی تا پايان سالجاري افتتاح می شود و طرح های نیمه تمام بیمارستان 160 تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری و پل های غیر همسطح جاده خوی - رازی با رفع موانع اعتباراتی اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

فرماندار شهرستان خوي دراين جلسه همچنين به رشد وتوسعه نيافتن استان آذربايجان غربي اشاره كرد وگفت:رشد و توسعه استان آذربايجان غربي به صورت نامتوازن صورت گرفته است و براي خروج از اين شرايط بايد رويكرد به امر توسعه استان را تغيير داده و برنامه هاي گذشته را مورد نقد و بررسي قرار داد

حسين سيواني اصل با اشاره به سياست تغيير رويكرد استان از الگوي كشاورزي به صنعت اظهار داشت: براي اجراي اين سياست بايد زيرساخت هاي لازم فراهم شود و زيرساخت هاي موجود تکمیل و بهبود يابند.

فرماندار و رئيس شوراي اداري شهرستان با اشاره به زيرساخت هاي شهرستان خوي اظهار داشت: كل آب شرب شهرستان از آب هاي زيرزميني تامين مي شود و با توجه به خروج آب هاي سطحي از دشت خوي باید احداث سد ، جلوگيري از خروج آب هاي سطحي و بخشي از آب شرب مورد نياز شهرستان خوي در برنامه های اجرایی قرار گیرد.وي افزود: از ديگر الويت هاي مربوط به زيرساخت هاي شهرستان مربوط به بخش راه هاي مواصلاتي و حوزه سلامت است كه اميد واريم وضعيت موجود با حمایت های استاندار محترم و دولت تدبیر و امید بهبود یابد.

حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه برضرورت رفع موانع اعتباری و تکمیل طرحهای بخش آب خوی و چایپاره تاکید کرد .

در ادامه، روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، امور آب و فاضلاب شهری به ارائه گزارش پرداخته اند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.