باگذشت زمان ژست‌ عکس گرفتن دچار تغییرات مختلفی شده است و زاویه لبخند انسان ها تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در گذشته هنگام گرفتن عکس عکاسان برای زیباتر شدن چهره شخص در عکس به شخص می گفتند (Chesse) یا معادل فارسی آن سیب را بگوید چهره‌‌ی او فرم مناسبی برای عکس داشته باشد. محققان دانشگاه کالیفرنیا از طریق عکس سالنامه به نکات جالبی پی برده‌اند. 

آن‌ها به کمک یک تیم تحقیقاتی حدود 38 هزار عکس بین‌المللی از 26 کشور را در بازه زمانی سال‌های 1905 تا 2015 مورد بررسی قرار داده‌اند و دریافتند علاقه به سلفی از گذشته در بین انسان ها وجود داشته است و گرفتن عکس از چهره خود جزو یکی از تفریحات به شمار می آمده است.

سلفی‌ های 100 سال پیش +عکس

این تصاویر از سالنامه 800 مدرسه که به صورت تیمی عکس گرفته شده است تهیه شده است. 

محققان قادر به تعیین انحنای لب بود نه که شدت آن در طی سال‌های متمادی چه تغییری کرده است مردان در شروع قرن بیستم با انحنای لب 0.5 درجه عکس می‌گرفتند در حالی که در سال 2005 انحنای 9.5 درجه تغییر یافته است. درزمان انحنای لب 1.20 درجه آغاز می شود و در اواخر سال پیش به انحنای 13.5 درجه رسیده است. این تغییر انحنای لب در تصاویری که نقاشان می‌کشیدند نیز قابل رویت است. در مجموع طی گذر زمان محققان به این نتیجه رسیده‌اند که لبخندها شدت بیشتری گرفته است و خانم‌ها بیشتر از آقایان لبخند می زنند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سلفی ، عکس ، لبخند ، چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار