در پی انتشار گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در کره شمالی و مقایسه این کشور با آلمان نازی ، یک نماینده بانفوذ مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به علت نگرانی ها در مورد وضعیت حقوق بشر در کره شمالی ، در پی وضع تحریم های سنگین تری بر ضد این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اد رویس"، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی گفت به دنبال آن است تا قانونی را در ارتباط با تقویت تحریم ها بر ضد کره شمالی و مجازات دولت های خارجی که به رژیم کیم جونگ-اون کمک می کنند ، به تصویب برساند.

وی خاطرنشان کرد این طرح که در حال حاضر بیش از 130 نماینده از مجموع 435 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از آن حمایت کرده اند ، به طور دقیق تر آسیب پذیرترین بخش رژیم پیونگ یانگ ، یعنی بخش مالی آن را هدف قرار می دهد.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود این طرح مانع از آن خواهد شد که کیم جونگ-اون بتواند به ارز مورد نیاز خود برای پرداخت دستمزد ژنرال هایش دسترسی داشته باشد و این امر تا حد زیادی به ورشکستگی رژیم او کمک خواهد کرد.

کره شمالی در حال حاضر یکی از کشورهایی است که تحریم های زیادی بر ضد آن وضع شده است و شورای امنیت سازمان ملل پیش از این برای آنکه این کشور را به خاطر آزمایشهای موشکی مجازات کند ، محدودیت هایی بر بخش های اقتصادی این کشور تحمیل کرده است.

این پیش نویس قانون ، تحریم هایی بر ضد دولت های خارجی یا نهادهای مالی که در بخش های تجاری یا معاملات نقدی با کره شمالی همکاری دارند ، پیش بینی می کند.

این طرح همچنین ممکن است بانک های چین را هدف قرار دهد. پکن تا کنون صبر فزاینده ای در قبال متحد خود نشان داده است و حاضر نشده تدابیری در جهت بی ثباتی رژیم پیونگ یانگ اتخاذ کند.

با این حال در یک گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمده است در صورتی که پارک گئون-های ، رئیس جمهور کره جنوبی تلاش کند منطقه صنعتی کائه سونگ (نماد همکاری بین دو کره را که کره شمالی سال گذشته تعطیل کرد) گسترش دهد ، این قانون ممکن است بین واشنگتن و متحد خود سئول مناقشه ایجاد کند.

ماه گذشته کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد حقوق بشر گزارشی در مورد کره شمالی منتشر و این رژیم را به جنایاتی بر ضد بشریت متهم کرد که قابل قیاس با جنایت های آلمان نازی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار