سرپرست اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: مسئله گروگانگیری نوزاد افغان حقیقت ندارد بلکه نوزاد به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری بود.

عطیه ربیعی سرپرست اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مسئله گروگان‌گیری نوزاد افغان در بیمارستان گفت: گروگانگیری در کار نبوده است. زنی باردار تبعه افغانستان بدون مدارک شناسایی و کارت احراز هویت به بیمارستان مراجعه می‌کند اما به علت اورژانسی بودن شرایط بیمار که حامگلی دو قلو  داشت، بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی بیمار را پذیرش و خدمات لازم را به بیمار ارائه می‌کند. 

وی افزود: اقداماتی شامل زایمان و حمایت از نوزادان و مادر برای وی انجام می شود. مادر و نوزاد اول در سلامت کامل بودند و 4 روز بعد از زایمان مرخص می‌شوند و در روز تولد گواهی تولد آنها صادر می‌شود؛ اما نوزاد دوم که عنوان شده به عنوان گروگان در بیمارستان نگه‌داشته شده، به دلیل مشکل تنفسی و نداشتن شرایط مطلوب در زمان تولد نیاز به مراقبت بیشتر داشته و در بخش NICU بیمارستان بستری می‌شود.

وی در ادامه گفت: تمام خدمات برای نوزاد در بیمارستان انجام و نوزاد در تاریخ 29 دی از بیمارستان مرخص شده البته به دلیل نداشتن بضاعت مالی بیمار پرداختی به بیمارستان نداشته و بالغ بر 9 میلیون و پانصد هزار تومان به بیمارستان بدهکار است ولی به دلیل نبود مدارک شناسایی بیمار بیمارستان موفق به وصول مطالبه خود نشده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: تمام پرونده‌ها موجود است که گروگانگیری در کار نبوده و نوزاد به دلیل نبود شرایط مساعد بستری شده بود. 

وی با بیان اینکه بیمارستان به دلیل محدودیت منابع مالی مجبور است که در چهارچوب مقررات اقدام و مطالبه کند، گفت: بیمارستان‌ها در شرایط اورژانسی در مرحله اول باید خدمات لازم را به بیمار ارائه دهند و به خاطر مطالبات مالی نباید هیچ گونه وقفه‌ای در ارائه خدمات ایجاد شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.