وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد روند آشتی و صلح در سوریه با آغاز مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل بین دولت سوریه و نیروهای مخالف در ژنو، واقعی‌تر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وب سایت روزنامه "آونیره" ، "پائولو جنتیلونی،" وزیر خارجه ایتالیا، در مصاحبه با این روزنامه تصریح کرد: مذاکرات ژنو فردا 25 ژانویه آغاز نخواهد شد چرا که این مذاکرات چند روز به تاخیر افتاده است. ولی اگر مذاکرات ژنو آغاز شود، آنگاه روند پایان دادن به جنگ پیش از پایان سال، واقعی تر از گذشته خواهد بود.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: امیدوارم مذاکرات موفقیت آمیز باشد چرا که راهکار نظامی برای بحران سوریه، یک توهم است.

در ماه دسامبر، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن خواستار آغاز مذاکرات صلح سوریه در ماه ژانویه شده بود. این مذاکرات قرار بود 25 ژانویه در ژنو آغاز شود ولی استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که زمان برگزاری مذاکرات هنوز تعیین نشده است. دفتر سازمان ملل نیز تصریح کرد که این مذاکرات چند روز به تاخیر افتاده است.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه‌های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار