تولید قارچ در استان فارس تا یک سال آینده به بیش از 5 هزار و370 تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ جهادكشاورزی فارس از تولید 4 هزارو170تن قارچ در این استان خبرداد و گفت : تولید قارچ در استان فارس  تا یک سال آینده به بیش از 5  هزارو370  تن افزایش خواهد یافت. 

ابوالفضل حسن پور افزود: هم اكنون 16 كارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت 4 هزار و 170 تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت صورت گرفته است.  

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی سازمان جهادكشاورزی فارس با بیان این که  مجوز لازم برای آغاز فعالیت 48 كارگاه دیگر در استان فارس نیز صادر شده است  اظهار کرد:  با اتمام عملیات ساختمانی برخی كارگاه های تولید قارچ که به بانک های عامل معرفی شده اند، میزان 1 هزار و 200 تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه خواهد شد و مجموع تولید این محصول دراستان تا سال آینده به حدود 5 هزار و 370 تن خواهدرسید. 

وی بیان كرد:  ظرفیت تولید قارچ در استان فارس نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش داشته  است و در حال حاضر از میزان 4  هزارو 170 تن قارچ تولیدی استان فارس، 50 درصد (2085 تن) در داخل استان مصرف  می شود و مابقی نیز به استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود.  

حسن پور" به میزان اشتغال زایی در عرصه تولید و بسته بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای 375  نفر به طور مستقیم و 563  نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 

وی" تشکیل اتحادیه  و تشکل های صنفی  قارچ در استان ، در جهت عرضه و صادرات محصول به کشور های خارجی را ضروری دانست و ابراز امیدواری كرد كه با ورود فن آوری روز دنیا در زمینه تولید و بسته بندی قارچ، تحول چشمگیری درتولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس صورت گیرد.  

قارچ سرشار از مواد پروتئینی و ویتامین هائی است که می تواند غذای بسیار مناسب و کاملی برای انسان به شمار رود و در کنار آن می توان این محصول را  به صورت تازه، خشک، پودر و کنسرو به بازار عرضه کرد . 


انتهای پیام/ی
برچسب ها: افزایش ، تولید ، قارچ ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.