سمینار پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان با پیام آموزش زندگی سالم به کودکان، در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  شیراز؛ جمعی از متخصصان، پزشکان عمومی و نیروهای درمانی در تالار ابوریحان مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت گرد هم آمدند تا با ارتقای دانش خود در خصوص سرطان، در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری و آسیب های ناشی از آن، سهیم باشند.  
دبیر علمی این سمینار گفت: در این سمینار، تلاش شد تا این نکته آموزش داده شود که هر سرطانی با آزمایش قابل تشخیص نیست و از سویی دیگر، هر آزمایشی برای تشخیص انواع مختلف سرطان، کاربرد ندارد. 

دکتر "علیرضا رضوانی" با بیان اینکه تنها تعدادی از سرطان ها روش غربالگری استاندارد دارند، افزود: هر روشی در این زمینه، مفید نیست و می تواند سبب افزایش نگرانی افراد شود. 

او از سبک زندگی، به عنوان دیگر محور برپایی این سمینار یک روزه یادکرد و ادامه داد: لازم است به این نکته توجه کنیم که سبک زندگی، نقش موثری در سلامت و یا ابتلای ما به بیماری ها دارد، پس انتخاب یک الگوی سالم برای زندگی با انجام اموری مانند ورزش و توجه به تغذیه سالم که تاثیر آنها به اثبات رسیده است، در کاهش خطر ابتلا به سرطان ها نقش موثری دارد. 

دکتر رضوانی گفت: در همین راستا، نقش تربیت فرزندان بر اساس یک الگوی زندگی سالم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتوانیم سلامت را به آینده آنها هدیه کنیم. 

این فوق تخصص خون و سرطان، افزود: دیگر نکات مربوط به این محور، نقش تغذیه در سلامت است که در این سمینار نقش تغذیه در زندگی مبتلایان به سرطان و دیگر افراد، برای کاهش خطر ابتلا، مورد بررسی قرار گرفت. 

دبیر علمی سمینار پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان، تاکید کرد: نباید پنجره امید را با کلمه سرطان ببندیم و از این بیماری وحشت کنیم؛ در بیماری سرطان تشخیص به موقع و تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی مبتلایان در مراحل پیشرفته، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

دبیر اجرایی این سمینار هم گفت: سمینار یک روزه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان، با هدف آموزش پیشگیری از سرطان و اقدامات غربالگری و با حضور 135 پزشک، کارشناس بهداشتی و پرستار، به همت واحد غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
 
دکتر "سید حسام الدین نبوی زاده" افزود: در این سمینار، اصول پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان، به کمک متخصصان گروه آنکولوژِی کودکان و بزرگسالان، متخصصان تغذیه، گوارش، تنفس، ژنتیک و جراحی، آموزش داده شد. 

او از حضور سازمان های مردم نهاد و خیریه سرطان، در حاشیه برپایی، برای اطلاع رسانی فعالیت های این سازمان ها خبر داد. 

دکتر "نبوی زاده" اضافه کرد: اپیدمیولوژی سرطان، ارتباط بیماری های سیستمیک با ریسک ابتلا به سرطان و غربالگری سرطان، پیشگیری و نشانه های ابتدایی در سرطان های دستگاه گوارش، تغذیه و سرطان، نقش طب سنتی در پیشگیری از سرطان، ارتباط بیماری های عفونی و خطر ابتلا به سرطان، ارتباط اختلالات ژنتیکی با این بیماری، تشخیص افتراقی در ضایعه های خوش خیم و بدخیم پستان، پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان های دستگاه تنفس، نقش مراقبت های کودکی در پیشگیری از سرطان در بزرگسالی و عوامل محیطی ابتلا به سرطان، در این سمینار یک روزه، بررسی شد. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: عادت ، کودکان ، زندگی ، سالم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.