با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه یادواره شهدا و ایثارگران عملیات کربلای 5 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از  زاهدان .،

فرمانده یگان امنیتی حیدر کرار در نخستین یادواره شهدا و ایثارگران عملیات کربلای 5 که با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از مسئولان سپاه، بسیج، معتمدین و اقشار مختلف مردم برگزار شد به تشریح نقش مؤثر رزمندگان گردان‌های 405 و 409 لشکر 41 ثارالله در عملیات کربلای 5 پرداخت و گفت :عملیات کربلای ۵ نام توسط رزمندگان اسلام با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه - کانال ماهی به صورت گسترده در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه آغاز شد.

سردار باغبانی افزود: این عملیات پر هزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ بود. که طی آن حدود ۱۵۰ کلیومتر از منطقه اشغالی شلمچه و قسمتی از خاک عراق در تصرف ایران قرار گرفت و باعث شد که خطوط پدافندی ایران در نزیکی پتروشیمی عراق ایجاد گردد.

وی تصریح کرد : عملیات کربلای 5 که در منطقه شلمچه انجام شد یکی از مهمترین و سخت ترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس بود که طی آن استان سیستان و بلوچستان نیز شهدای بسیاری را تقدیم آرمانهای انقلاب کرد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان سردار سرلشگر حاج قاسم میرحسینی ،حسن هراتی ، شهید عالی ، و شهید خمر از شهدای شاخص استان در این عملیات بوده اند .خاطرنشان کرد :

قرار است با تدبیری که فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اندیشیده‌اند در سال‌های آینده نیز این یادواره به صورت مستمر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه مسئولان است، گفت: حفظ بصیرت و آگاهی آحاد مردم یکی از ضروریات شرایط فعلی است.

فرمانده یگان امنیتی حیدر کرارگفت : سیستان و بلوچستان بیش از 60 شهید در عملیات کربلای 5 تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.