هنرمند آذربایجان شرقی به عنوان صادر کننده نمونه شیشه در حوزه صنایع دستی کشور معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،با اعلام این خبر ،گفت : در مراسم تجلیل از صادرکنندگان و تولیدکنندگان برتر صنایع دستی کشور، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور'بهمن باقری اقدم'، هنرمند صنایع دستی آذربایجان شرقی، صادر کننده نمونه شیشه به آلمان معرفی شد.

به آفرین' کسب این عنوان را حاصل تجربه چندین سال حضور فعال و مستمر بهمن باقری در بازارهای جهانی و به خصوص شرکت در نمایشگاه های متعدد صنایع دستی در آلمان دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای سنگاپور، عراق، آذربایجان و آلمان بازارهای اصلی صادرات صنایع دستی شیشه آذربایجان شرقی به شمار می روند، گفت: فرآیند تولید، مواد اولیه مرغوب و تجهیزات فنی به کارگرفته شده در واحد تولید شیشه، زمینه رقابت پذیری آن را با سایر محصولات مشابه داخلی و خارجی فراهم ساخته است.

به آفرین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و ثبات قیمت دلار را از عوامل مؤثر در میزان صادرات دانست و اظهار امیدواری کرد: در سال 95 شاهد روند افزایشی صادرات محصولات صنایع دستی به کشورهای خارجی باشیم.

بهمن باقری، هنرمند صنایع دستی شیشه نیز با اشاره به بیست و دو سال فعالیت مداوم در رشته شیشه، بزرگترین دغدغه تولید کنندگان داخلی را قیمت بالای محصولات تولیدی کشور در مقایسه با محصولات خارجی به خصوص ایتالیا اعلام کرد و گفت: نرخ نهایی تمام شده صنایع دستی توان رقابت با کشورهای خارجی را ندارد.

وی از برنامه ریزی در سال های آینده برای صادرات هنر شیشه به کشورهای سوئد، هلند و آمریکا نیز خبر داد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.