نخستین نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

افتتاح اولین نمایشگاه پوشاک سنتی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛ معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت : در جشنواره پوشاک اقوام ٥٠ اثر از سراسر استان دریافت شد که از این میان ، ٢٥ اثر گلچین و در نمایشگاه فوق در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جعفری افزود : پوشاک سنتی این نمایشگاه در دو بخش مانتو سنتی، مانتو اجتماع، مانتو مشاغل و بخش دوم شامل لباس های سنتی طبقه بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد : هدف از برگزاری این جشنواره شناخت لباس هاس سنتی و تزئینات روی آن بمنظور پاسداشت و حفظ آداب و سنن استان و انتقال آن به نسل جدید می باشد.

وی تصریح کرد: شناخت و بررسی لباس های سنتی اقوام بخشی از ابزار شناخت کامل فرهنگ یک جامعه محسوب می شود و پوشاک سنتی بارزترین سمبل فرهنگی و مهمترین و مشخص ترین مظاهر قومی و سریع الانتقال ترین نشانه فرهنگی است.

جعفری افزود: همچنین ٥٠ اثر مربوط به تزئینات لباس های سنتی شهرهای مختلف استان که عمری بالای ٥٠ سال دارد و در حال مرمت و تعمیر می باشد نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان در دو نوبت صبح از ساعت ٩ تا ١٢ و عصر از ساعت ١٧ تا ٢٠ در نگارخانه زیور شرق واقع در خیابان مولوی زاهدان برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.