قاچاقچیان برنج مرزهای جنوب شرقی توسط تعزیرات حکومتی به 11 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: 219 فقره پرونده قاچاق برنج هندی و پاکستانی در این مدت به ارزش 11 میلیارد ریال در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فدکی مدنی تصریح کرد :با توجه به اهمیت برنج های وارداتی به کشور، امسال میزان پرونده های ورودی به تعزیرات حکومتی استان نسبت به سال گذشته که 57 پرونده با محکومیت یک میلیارد و 288 میلیون و 680 هزار و 927 ریال بوده رشد قابل توجه ای داشته است.

وی ورود بی رویه برنج قاچاق از کشورهای همسایه جنوب شرقی را یک خطر جدی برای سلامت هموطنان ذکر کرد و خاطرنشان کرد : برنج های قاچاق با توجه به طی نشدن مراحل نظارتی به خصوص موازین بهداشتی می تواند یک تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب شود.

وی گفت با توجه به موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و هم مرزبودن با کشور پاکستان علاوه بر واردات قانونی، عده ای سودجو به اشکال مختلف اقدام به قاچاق این کالای اساسی می کنند.

وی ادامه داد: واردات برنج قاچاق علاوه بر ضربه زدن به تولیدات داخلی، امنیت غذایی جامعه را دچار مشکل می کند بر این اساس برخورد جدی با متخلفان در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.