معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از کسب رتبه نخست شهرستان در رضایت‌مندی مردم از سامانه 190 و رسیدگی به تخلفات بهداشتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت‌الله رحمانیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و رسیدگی به موقع به گزارش‌های دریافتی در زمینه تخلفات بهداشتی و با هدف ارتقای بهداشت و ایمنی آب، مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشت محیط مکان کسب و کار، سامانه 190 در جهرم راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: در این طرح از شهروندان تقاضا شده تا در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و مطب ها، کارگاه ها و کارخانجات، پارک ها، مراکز تفریحی و توریستی، اماکن عمومی بین راهی، و پمپ بنزین ها، اماکن ورزشی و استخرها و موضوعات مرتبط با دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله و بهداشت آب مراتب را با تماس به این سامانه گزارش دهند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه ستاد فوریت‌های سلامت محیط در کوتاه ترین زمان پس از اعلام گزارش، نسبت به بررسی آن اقدام می‌کند، بیان کرد: این طرح با توجه به اینکه مدت بسیاری از اجرای آن در شهرستان جهرم نمی‌گذرد، با استقبال چشمگیر مردم رو به رو شده است. 

رحمانیان با بیان اینکه بازرسان ستاد فوریت‌های سلامت آماده پاسخگویی و بررسی شکایات مردم در زمینه‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: در بررسی رضایتمندی مردم از سامانه 190 در زمینه رسیدگی به موقع به اخبار و شکایت‌ها که توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت انجام شد، شهرستان جهرم مقام نخست را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.
  
 انتهای پیام/ف
 

برچسب ها: نخست ، جهرم ، تخلفات ، بهداشتی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.