معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: مهمترین نقش انجمنهای علمی کمک به توسعه علمی کشور و ارتقای کیفیت علم و فناوری است.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به معاونان پژوهشی دانشگاه‌های و پژوهشگاه ابلاغ شده است تا فضا و تجهیزات اداری در اختیار انجمنهای علمی مرتبط با رشته‌های خود قرار دهند و از آن‌ها حمایت کنند چرا که انجمن‌های علمی در ارتقای کیفیت علوم و فناوری می‌توانند نقش مؤثر داشته باشند.

وی افزود: در کشور بالغ  بر 350 انجمن علمی فعال داریم. مهمترین نقش انجمن‌‌های علمی کمک به توسعه علمی کشور است و تنوع و توان این انجمن‌ها می تواند موجب توسعه بخش‌های مختلف کشور شود.

احمدی بیان کرد: هدفمند کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی به عنوان مهمترین دغدغه آموزش عالی کشور از زمینه‌هایی است که نیاز به حضور جدی انجمن‌های علمی دارد. برای این منظور وزارت علوم برای نقش‌آفرینی بیشتر انجمن‌های علمی در تصمیم‌گیری‌ها نقش‌هایی همچون توسعه کیفی مجلات علمی- پژوهشی، علمی-ترویجی، تضمین استانداردهای نشریات، نمایه‌سازی نشریات در پایگاه‌ها، هدفمند کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشگاه‌ها و انتخاب پژوهشگران برتر برای قطب‌های علمی در نظر گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای ساماندهی فعالیت‌های علمی در کشور، اقدام به ارزیابی عملکرد پارک‌های علم و فناوری کرده‌ایم که این اقدام از سوی انجمن پارکهای علم و فناوری اجرایی می‌شود. درصدد هستیم تا از انجمن‌های علمی برای ارزیابی مؤسسات پژوهشی کشور کمک بگیریم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار