اصفهان؛

برنامه های تفریحی ستاد دهه فجر برای مردم اصفهان

برنامه های تفریحی ستاد دهه فجر برای مردم اصفهان تشریح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان، جعفر عسگری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایستادگی بر ارزش‌ها، ایمان، وحدت کلمه و ایستادگی و پافشاری بر ارزش‌های انقلاب اسلامی رمز موفقیت ما در طول سال‌های انقلاب تاکنون است، ابراز داشت: دشمن به دنبال کمرنگ‌سازی شعارهای انقلاب است اما این دهه فرصت مناسبی است تا مطابق اندیشه‌های امام خمینی (ره) این اصول را در ذهن جامعه برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه لازمه زنده بودن انقلاب حفظ صراط مستقیم، ایستادگی و حاکمیت تفکر انقلابی است، تاکید کرد: مردم مسلمان و انقلابی ایران باید متوجه مسئولیت خطیر خود در عصر حاضر باشند و در زمان کنونی نیز باید بیش از همیشه هوشیار باشیم.

رئیس ستاد دهه فجر استان اصفهان با اشاره به اهمیت بازگو گردن دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن به دنبال اثبات ناکارآمدی انقلاب اسلامی با شیوه‌های مختلف روزآمد است و این ما هستیم که در برابر هجمه‌های دشمنان باید به شکل هنرمندانه دستاوردهای حکومت را برای مردم بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران الگویی برای کشورهای منطقه است، ابراز داشت: ایستادگی و مقاومت در جبهه‌های لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و غیره مرهون انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری این کشورها از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان است.

عسگری یکی از اهداف خلق داعش و تکفیری‌ها را جلوگیری از نشر انقلاب اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: تا زمانی که مردم بر سر ارزش‌های خود ایستادگی کنند یقین بدانید که پیروزی‌های درخشان ملت ایران حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اهداف انقلاب اسلامی باید برای مردم به درستی تبیین شود گفت: تشکیل نظام مردم سالاری حول محور ولایت، استقلال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین و مقررات الهی، ایجاد محیط سالم برای رشد فضایل اخلاقی، مبارزه با مظاهر فساد و حمایت از مظلومان عالم از دستاوردهای مهم انقلاب است که باید برای نسل جوان بازگو شود.

رئیس ستاد دهه فجر استان اصفهان با اشاره به برنامه های دهه فجر در استان اصفهان گفت: ۲۴ کمیته، ۳۰ ستاد اصلی در شهرستان ها ۱۵ ستاد فرعی تشکیل برای اجرای برنامه‌های دهه فجر شده و ۴۵۰ برنامه در مرکز استان و ۱۴۰ برنامه در شهرستان ها توسط ستاد کمیته ها اعلام شده است.

در ادامه بهروز فرهمند اظهار داشت: صدا و سیما برای نشر و ترویج انقلاب اسلامی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برنامه‌ریزی خوب و منسجمی در حوزه سیما، صدا و خبر و تامین برنامه انجام داده است.

وی افزود: در حوزه رادیویی یک هزار و ۹۹۰ دقیقه برنامه‌ رادیویی با محتوا و رویکرد انقلاب و رویدهای انقلاب اسلامی و با هدف بیان دستاوردهای این حوزه پخش خواهد شد.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی ۳۰۰ دقیقه گزارش خبری ویژه در حوزه‌های اقتصادی، پزشکی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی تهیه شده است، ابراز داشت: مصاحبه با آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله طباطبایی، رسول زرگرپور استاندار اصفهان و دیگر مسئولان، پوشش کامل راهپیمایی با اعزام گروه‌های مختلف شامل خبرنگار، تصویربردار، عکاس و غیره و به تصویر کشیدن اخبار و رویدادهای مختلف استان به مناسبت دهه فجر از فعالیت‌های این کمیته است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین برنامه نیز از یک ماه پیش مستندهای جذاب و دیدنی به نمایش در می‌آید و از دوم تا ۱۸ بهمن‌ماه نیز مستند « عصر خمینی» از شبکه استانی پخش می‌شود.

فرهمند با اشاره به پخش نماهنگ و سرودهای انقلابی در دهه فجر بیان داشت: در این دهه چندین موسیقی ویژه دهه فجر رونمایی و فیلم‌های سینمایی پرمخاطب برای هم‌استانی‌های عزیز از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش می‌شود.

وی اشاره کرد: در حوزه سیما نیز بیش از سه هزار دقیقه برنامه در قالب جُنگ جوان، گفت‌وگوی هفته، رنگین کمان خردسال و نوجوان و غیره پخش می‌شود.

در ادامه این نشست اهتمام نماینده کمیته فرنگی هنری ستاد دهه فجر اظهار داشت: هشتم بهمن‌ماه هفتمین همایش ادیان توحیدی در هتل آسمان با حضور نمایندگان ادیان زتشتی، یهودی، مسیحیت، صابئین و آشوریان برگزار می‌شود.

مدیراجرایی هفتمین همایش ادیان توحیدی بیان کرد: شعار امسال همایش ادیان توحیدی متناسب با وضعیت منطقه‌ای و جهان اسلام همدلی و هم‌زبانی در نفی خشونت و افراط ‌گرایی است.

وی افزود: برگزاری برنامه شعر فجر استانی، برگزاری جنگ‌های شاد در ۲۰ و ۲۱ بعمن‌ماه در تالار نگین، حمایت از کتاب‌های در باب انقلاب اسلامی با هماهنگی مطبوعات، توزیع ویژه نامه انقلاب در روزهای ۱۲ و ۲۱ بهمن و افتتاح سینما فلسطین در دهه فجر از برنامه‌های این کمیته است.

در این نشست مهدی مجلس‌آرا اظهار داشت: این کمیته متشکل از تعدادی از خیریه‌های بزرگ استان و سازمان‌های دولتی تامین اجتماعی، بازنشستگی، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، صندوق کارآفرینان بیمه و بنیاد مسکن است.

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر اصفهان در تشریح برنامه‌های این کمیته تشریح کرد: حضور در منزل خانواده‌های شهدای بازنشسته سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی، برگزاری جشن انقلاب در تمام خوابگاه‌ها و مراکز نگهداری و مهد کودک‌ها، ویزیت رایگان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در روزهای ۱۲ و ۲۱ بهمن‌ماه، توزیع بسته‌های حمایتی، تحویل ۸۱ پروژه مسکن مهر با چهار میلیارد تومان اعتبار با کمک خیران، افتتاح شعب تامین اجتماعی در پیربکران، برپایی ایستگاه‌ای صلواتی و هماهنگی برای حضور حداکثری خانواده‌ها در راهپیمایی از جمله دیگر برنامه‌های این کمیته است.

در ادامه غلامعلی قادری مسئول کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد برگزاری دهه فجر اصفهان نیز گفت: نقش تاثیرگذار کارگران در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و پس از انقلاب در تولید و صنعت بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه همراهی قشر کارگر در تمام ادوار انقلاب اسلامی از شکل‌گیری تا کنون قابل توجه و تقدیر است، افزود: حضور یکپارچه و منسجم این قشر در در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم شش هزار شهید کارگر و اصناف نشان از تاثیرگذری این قشر در عرصه‌های مختلف است.

مسئول کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد برگزاری دهه فجر اصفهان با بیان اینکه کمیته کارگری و کارآفرینی در بخش های تشکل‌های کارگری، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی انجام وظیفه می‌کند، ابراز داشت: در دهه فجر امسال حدود ۱۵۰ عنوان برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی دولت ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است، ادامه داد: با هماهنگی کانون کارفرمایی همایش اقتصاد مقاومتی به مناسبت دهه فجر با حضور فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

مسئول کمیته کارگری و کارآفرینی اصفهان بیان داشت: همچنین جشن ورزشی کارگران با حضور مسئولان استانی، جشن تجلیل از ورزشکاران حوزه کارگری و حضور منسجم و یکپارچه جامعه کار در راهپیمایی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این راستا است.

در ادامه این نشست نیز سید علی قریشی اظهار داشت: آیین مهمانی لاله‌ها و عطرافشانی ۹۷۰ گلزار شهید استان اصفهان پنج‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای دوران انقلاب اسلامی و بیش از ۶۰ شهید مدافع حرم، عطرافشانی مرقد امام خمینی (ره) با گلاب ناب کاشان، دیدار از خانواه معظم شهدا در طول ماه‌های بهمن و اسفند، دیدار و تجلیل از جانبازان معزز در مراکز توانبخشی سطح استان و برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تمام شهرهای استان از برنامه‌های این کمیته به مناسبت دهه فجر است.

مسئول کمیته ایثارگران ستاد برگزاری دهه فجر استان اصفهان تاکید کرد: برگزاری نشست‌هایی برای ترویج فرهنگ شهادت، اعزام یک هزار و ۱۰۰ نفر از کریمان انقلاب اسلامی در قالب ۱۱ کاروان به حریم حضرت فاطمه معصومه (س)، برگزاری مسابقات ورزشی میان ۱۴ مرکز دانشگاهی در سطح استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه جانبازان ۷۰ درصد با سلاح‌های جنگی، اجرای مسابقات گروه‌های سرود و تئاتر با حضور بیش از ۱۷ گروه سرود و ۹ گروه تئاتری از دیگر برنامه‌ای این کمیته به مناسبت دهه فجر است.

وی بیان کرد: برگزاری روز ایثار شهرستان‌ها در فریدن، تیران و شهرضا و دیگر شهرستانهای استان اصفهان، رونمایی از ۳۷ عنوان کتاب در حوزه اثار و شهادت، تولید تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت و برگزاری همایش تجلیل از خادمان و مروجان ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

در ادامه این نشست سعیدی مسئول کمیته بانوان ستاد دهه فجر اظهار داشت: برگزاری همایش زنان، اعتدال و توسعه ملی در بیست بهمن‌ماه، اجرای دور دوم غربالگری تندرستی بانوان در ۱۹ بهمن‌ماه از برنامه های این کمیته است.

وی با اشاره به آغاز دو طرح ویژه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز داشت: طرح مقابله با عرفان‌های کاذب با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و طرح ایجاد بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان، برگزاری نشست مادرانه و کارگاه‌هایی دخترانه، برگزاری همایش سبک زندگی با عنوان راهی به سوی زندگی و افتتاح کانون فرهنگی بانوان قهجاورستان از برنامه‌های کمیته بانوان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

در این نشست حجت‌الاسلام حسن بابایی با بیان اینکه کمیته قرآني ستاد برگزاری دهه فجر با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی‌هايی برای دهه فجر داشته است، اظهار داشت: حدود یک پنجم طلاب و روحانیون دهه ۶۰ استان اصفهان به مقام شهادت نائل آمده‌اند و بر این اساس آغاز برنامه‌های ما به مناسبت دهه فجر با برگزاری اجلاسیه شهدای روحانیت با سخنرانی آیت‌الله سعیدی در روز پنج‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع جزوات ۳۷ دستاورد انقلاب اسلامی در میان مردم و به شکل پاورپوینت برای مبلغان و توزیع این دستاوردها در قالب سی دی در مدارس و مساجد از جمله برنامه‌های این کمیته است، افزود: در روز ۱۸ بهمن که با نام انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها و فرهنگ و تمدن اسلامی نام‌گذاری شده، برنامه پرچمداران تمدن نوین اسلامی با حضور بسیجیان، ائمه جماعات و روحانیون مستقر در روستاها برگزار می شود.

مسئول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان اصفهان تاکید کرد: موضوع این برنامه‌ها فضای مجازی، شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی، استکبارستیزی و نفوذ و ولایت فقیه و تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه روز ۲۱ بهمن‌ماه با نام انقلاب اسلامی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن نامگذاری شده است، بیان داشت: با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی ۳۷ برنامه استانی جشن‌های خیابانی در شب ۲۲ بهمن برگزار می‌کنند که با گفتن الله اکبر در سطح شهر در ساعت ۹ شب ختم می‌شد.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه جشنواره عکاسی با موضوع بهترین تزئینات مدرسه و مسجد از دیگر برنامه‌های این کمیته است، ابراز داشت: در میان شهرستان‌های استان بویین و میان‌دشت و برخوار اداره تبلیغات اسلامی ندارند که در دهه فجر اداره تبلیغات اسلامی برخوار به شکل رسمی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید ویژه‌نامه الکترونیکی در سایت اصفهان تبیان و اصفهان هیئات و صدور بیانیه برای دهه فجر برای حضور حداکثری مردم از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی استان برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.