نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه تعاملات خوبی که بعد از برجام پیش آمده باید مسئولان فکری جدی و اساسی برای صادرات مازاد سیب درختی داشته باشند.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص صادرات سیب اظهار داشت: باتوجه به تولید 3.5 میلیون تنی سیب در سال جای که حدود 50 درصد آن که بیش از مصرف داخل بوده لازم است تمهیداتی برای صادرات محصول در نظر گرفته شود زیرا در صورت عدم مدیریت صحیح و به موقع شاهد فساد میوه و زیان باغداران خواهیم بود.

وی افزود: تولید سیب در سال جاری فرصت بسیار را از نظر ارز آوری برای کشور دارد و حال انتظار میرود که مسئولین با توجه به تعاملات خوبی که بعد از برجام پیش آمده فکر جدی و اساسی برای صادرات مازاد سیب درختی باشد.

شادلو در خصوص صادرات سیب به بازار روسیه گفت: بازار روسیه یکی از بازارهایی است که برای جذب سیب مازاد کشور ظرفیت بالقوه ای دارد و حال امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر فضای دیپلماسی صادرات را فراهم کند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به افت شدید قیمت محصول یاداور شد: باغداران در زمان برداشت محصول با افت شدید قیمت ها مواجه شده اند و حال باید گفت که ادامه این شرایط برای تولید کنندگان امیدوار کننده نیست و لازم است برای برون رفت از وضعیت داخلی که از عرضه و تقاضا تبعیت میکند، تنها صادرات است که میتواند کمک شایانی به این وضعیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تولیدات متنوع نباید فراموش کنیم که نیازی به مصرف میوه های خارجی نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار