کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت:بیماری‌های انگلی، پوستی و قارچی شایعترین بیماری‌های منتقله از طریق استفاده از لباس‌های تاناکورا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت:بیماری‌های انگلی، پوستی و قارچی شایعترین بیماری‌های منتقله از طریق استفاده از لباس‌های تاناکورا است
بهمن خدادادیان گفت: با ورود این لباس‌ها از مجاری قانونی از مواد گندزدا برای ضد عفونی کردن آنها استفاده می‌شود که بوی خاصی به لباسها می‌دهد و علاوه بر این نظافت و شست و شوی لباس‌ها هم انجام می‌شود.

وی افزود: متاسفانه بخش دیگری از این لباس‌ها از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند که طبیعتا نظارتی بر سلامت آنها صورت نگرفته و استفاده از آنها قطعا مشکل ساز خواهد بود. 

وی اظهار کرد: برخی باکتری‌ها نیز مانند باکتری سل (مایکوباکتریوم توبرکلوزیس) درشرایط محیطی نامناسب اسپورزایی می‌کند.این باکتری می‌تواند بر روی لباس باقی بماند و زمانی که به شرایط محیطی مناسب رسید فعالیت خود را آغاز کرده و ایجاد سل کند.

مسئول بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه لباس‌های تاناکورای قاچاق هنگام انتقال به کشور بدون نظافت و گندزدایی روی هم تلنبار می‌شوند، گفت: همین امر انتقال بیماری‌های عفونی را از طریق این لباس‌ها افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.