به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان کرمانشاه مصرف‌کنندگان حق دارند همه اطلاعات از جمله قیمت را در خصوص کالا و خدماتی که می‌خواهند بخرند، دریافت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمانشاه ؛به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان کرمانشاه مصرف‌کنندگان حق دارند همه اطلاعات از جمله قیمت را در خصوص کالا و خدماتی که می‌خواهند بخرند، دریافت کنند.
عبدالرضا یاری با اشاره به حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالاها گفت: این کار بی احترامی به مصرف‌کننده است و در تمام دنیا و کشورهایی که اقتصاد باز دارند حرکت به سمت احترام به مشتری است.

وی افزود: استدلالی که اتاق اصناف کشور برای این کار دارد این است که قیمت‌ها واقعی نیست و اگر چنین مشکلی وجود دارد باید با افزایش نظارت‌ها قیمت را واقعی کنند و مکانیسم قیمت‌گذاری را اصلاح کنند.

 یاری با بیان اینکه همواره بیشترین تعداد پرونده‌های تخلف را به خود اختصاص می‌دهدگفت:در ماده پنجم قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ماده 15 قانون نظام صنفی کشور به صراحت یاد شده که کلیه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظفند برچسب و یا تابلو نصب کنند و قیمت واحد کالا و یا دستمزد خدمات را بگونه‌ای که برای همه خوانا باشد نمایش دهند.
وی در پایان اظهار کرد: ظاهرا خود اصناف نیز با حذف قیمت مصرف‌کننده موافق هستند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.