در پسا برجام می‌توان با ورود فناوری‌های نوین علاوه بر افزایش دسترسی توانمندی‌های خود را ارتقاء دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فکر آزاد دبیر علمی کنگره تازه‌های لیزر پزشکی و رئیس انجمن لیزر پزشکی در دهمین همایش انجمن علمی پزشکی لیزری ایران و سومین کنگره کاربرد لیزر در علوم پزشکی در خصوص شرایط جامعه پزشکی پس از برجام بیان کرد: پس از اجرای برجام دو حالت وجود دارد حالت اول این است که سالها تلاش و سختی برای بومی کردن دانش را نادیده گرفته و فراموش کنیم حالت دوم این است که فناوری‌های نوین وارد کشور شود تا با دسترسی آسان به آن توانمندی‌های خود را افزایش دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه دانش‌ لیزر بسیار سریع حرکت می‌کند، گفت: در حال حاضر ما از این دانش خیلی عقب هستیم و به دلیل حرکت سریع آن دچار سردرگمی شده‌ایم متاسفانه در کشور ما زیبایی چالش برانگیز است در حالی که کاربرد لیزر در این حوزه گوشه‌ای از لیزر پزشکی است‌. 

در ادامه طیبه نیکوخرسند عضو هیئت مدیره انجمن لیزر پزشکی در خصوص کاربردهای متفاوت لیزر عنوان کرد: زمانی که از لیزر صحبت می‌کنیم تصور افراد بیشتر به مباحث زیبایی مانند برداشتن موی زائد معطوف می‌شود. اینکه بسیاری از پزشکان نمی‌دانند لیزر در چه رشته‌هایی کاربرد دارد باعث می‌شود لیزر در درمان بسیاری از بیماری‌ها کنار گذاشته شود. 

وی در مورد کاربردهای لیزر اظهار کرد: کاهش درد، ترمیم زخم، افزایش خون‌رسانی به بافت‌ها و . . .  از جمله کاربردهای متفاوت لیزر است. عوارض لیزر به طور کلی به دو دسته عوارض لیزر پوست و عوارض لیزر در جراحی تقسیم می‌شود‌. 

نیکوخرسند در مورد عوارض لیزر جراحی خاطر نشان کرد: لیزرهای جراحی عمدتا توان بالایی دارند و برای سوزاندن و بریدن مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین اگر برای استفاده از آن پارامترها به درستی مد نظر قرار نگیرد سوختگی‌های سطحی و داخلی را به همراه خواهد داشت. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.