بهره‌گیری از لیزرهای پوستی یکی از راهکارهای رفع مشکلات پوستی در افراد می‌باشد که اگر توسط کارشناسان غیر مجرب انجام شود، عوارض متعددی در بر خواهد داشت.

امامی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌های پزشکی نقش آفرینی می‌کند در صورتی که نباید همیشه به تبلیغات بسنده کرد. 

وی با اشاره به شیوع مراجعات افراد به کلینیک‌های پوست و مو که ناشی از عوارض لیزر پوست به دست کارشناسان غیر مجرب است، افزود: در برخی از مراکز لیزر مشاهده می‌شود که لیزر به دست افراد متخصص انجام نمی‌شود و بیماران پس از لیزر شاهد عوارض متعدد پوست هستند. 

امامی همچنین خاطر نشان کرد: اغلب شرکت‌های تولید کننده و بازاریان دستگاه‌های لیزر پوست و مو جزو متخصصین پوست و مو نیستند و این افراد تنها برای فروش محصول به آموزش چند ساعته برخی از کارشناسان مراکز لیزر می‌پردازند. 

وی افزود: خیلی از افراد در مراکز لیزر و زیبایی در جامعه هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی، به لیزر پوست می‌پردازند که برای مباحث آموزشی مهم تدریس و آموزش توسط متخصصین پوست و مو است. 

وی ضمن هشدار به بیماران با مشکلات پوست و مو خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور علاوه بر مراکز تخصصی پوست و مو، مطب‌های پوست و مو با حضور متخصصان پوست و مو وجود دارند و افراد نباید به بهانه نبود آگاهی در تشدید عوارض پوستی خود سهیم شوند. 

وی گفت: درمان مشکلات تنها رفع مشکلات ظاهری پوست نیست بلکه بیماری‌های داخلی، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های غدد و . . . می‌توانند سهمی در مشکلات پوستی داشته باشند که درمان این مشکلات بر عهده متخصصان پوست و مو و با تاکید بر آزمایشات تخصصی خون و . . . امکان‌پذیر است. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار