حیات تئاتر به ارتباط آن با مردم وابسته است. تئاتر برای مردم است و جشنواره‌ها فرصت تعامل تئاتر و مخاطبان را فراهم می‌کنند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ کاوه مهدوی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر؛‌ درباره‌ی کیفیت جشنواره‌ی تئاتر فجر اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ی ناخوشایندی که از سال‌های قبل دارم امسال تصمیم گرفتم تا درباره‌ی کم و کیف جشنواره تئاتر فجر هیچ گفت‌و گویی با رسانه‌ها نداشته باشم! چون چهار یا پنج سال پیش که نقدهایی بر جشنواره تئاتر فجر مطرح کردم، سوء تفاهم و سوء تعبیراتی بوجود آورد که اصلا خوشایند نبود و اکنون نمی‌خواهم به این حاشیه وارد شوم!
 
این نمایش‌نامه‌نویس همچنین درباره‌ی حمایت از گروه‌های نمایشی تصریح کرد: این‌که گروه‌های نمایشی حق و حقوقی دارند و شرایط حمایتی از اجرای عمومی، پایدار نیست مسئله‌ای است که نیاز به گفتن ندارد و همگان می‌دانند. اغلب گروه‌هایی که در جشنواره تئاتر فجر حضور می‌یابند برای دیده‌شدن وارد جدول اجرا می‌شوند. بالاخره این جشنواره به‌عنوان بزرگترین رویداد تئاتری کشور، فرصت خوبی برای معرفی گروه‌های نمایشی است و نمی‌توان منکر آن شد. اما امیدوارم روزی فرا برسد که سرنوشت اجرای تئاترها در طی یکسال با جشنواره تئاتر فجر گره نخورد.
 
وی گفت: به‌عنوان کارگردان تئاتر سعی می‌کنم که از فضای جشنواره‌ها فاصله بگیرم و فقط به اجرای عمومی نمایش‌هایم فکر کنم. اگر نمایشی توانست چهار تا پنج هزار تماشاگر داشته باشد، آن زمان است که می‌توان مدعی بود ما با تئاتر روز دنیا هم‌قدم شده‌ایم.
 
مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: البته به هیچ عنوان با حذف جشنواره‌های تئاتری موافق نیستم. جشنواره‌ها برای زنده نگه داشتن تئاتر لازم و ضروری هستند. حیات تئاتر به ارتباط آن با مردم وابسته است. تئاتر برای مردم است و جشنواره‌ها فرصت تعامل تئاتر و مخاطبان را فراهم می‌کنند. در هر صورت باید گروه‌ها بدون حضور در جشنواره‌ها نیز بتوانند حضور موفقی در صحنه‌های تئاتر و در ارتباط با تماشاگر داشته باشند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار