معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جهش پژوهش‌های پزشکی به سوی کاربردی شدن با برداشته شدن تحریم‌ها و سهولت دسترسی به امکانات پژوهشی خبر داد.

افشین رزقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر رفع تحریم‌ها بر تحقیقات علمی کشور گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر کشور ایران رشد علمی خود را در جهان حفظ کرده است. مسلما با برداشته شدن تحریم‌ها و بازشدن دروازه‌های ارتباطات بین‌المللی بیشتر شاهد جهش در بحث علمی هستیم.

وی افزود: فکر می‌کنم با برداشتن تحریم‌ها، پژوهشگران ایرانی راحت‌تر به مواد و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می‌کنند که این به رشد بیشتر در حوزه تحقیقات و پژوهش و همچنین تسهیلات کمک می‌کند.

رزقی خاطرنشان کرد: دانشجویان و پژوهشگران ایرانی نشان داده‌اند که در شرایط تحریم نیز بواسطه استعداد ذاتی که دارند توانسته‌اند موجب رشد علمی کشور خود باشند لذا برداشته شدن تحریم‌ها روند کار را برای آنها تسهیل می‌کند و امیدوارم در برون داد پژوهشی کشور شاهد یک جهش جدید باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص برنامه‌های جدید که پیش‌رو دارد، عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های بالادستی که نظام ترسیم می‌کند و سرمایه‌گذاری وزارت بهداشت و دولت جهت‌گیری پژوهشی به سمت کاربردی شدن سوق می‌یابد گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، محصول‌گرایی، تولید ثروت از طریق تحقیقات از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است که امیدوارم نتیجه پژوهش‌ها را در نظام سلامت ببینم چون علاوه بر مستندات پژوهشی به دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها نیز هستیم.

وی در خصوص تمرکز پژوهش‌های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: دانشگاه شهید بهشتی در پژوهش‌هایی با مضامین سرطان دستگاه گوارش، بیماری‌های تیروئیدی، دیابت، داروهای ضد سرطان، تغذیه سالم و بیماری‌های چشمی به صورت ویژه فعالیت می‌کند و در سطح جهانی مرجع است.

در سال گذشته حدود 3 هزار و 200 مقاله داشتیم. دانشگاه علوم پزشکی هم پای سایر دانشگاه در زمینه پژوهشی قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار