یک کارشناس اقتصاد گفت: مهمترین نیاز سرمایه گذار تضمین و تامین اصل سود است که این خود عامل بسیار مهمی در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تبدیل کشور به قطب سرمایه گذاری در پساتحریم گفت: زمینه حضور سرمایه گذار خارجی در کشور پیش از تحریم ها نیز وجود داشته است اما در دوران پسا تحریم شرایط سرمایه گذاری خارجی متفاوت تر و البته پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: نیروی انسانی جوان، دسترسی به آبه ای آزاد،ذخایر معدنی متنوع و بازار مصرفی 80 میلیونی کشورمان در مقایسه با کشورهای هم جوار، ایران را به بهترین فرصت سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

فاتحی بابیان اینکه کشورمان قابلیت تبدیل شدن به قطب سرمایه گذاری را دارد، ادامه داد:مهمترین نیاز سرمایه گذار تامین و تضمین اصل سود آن است و در این خصوص  قوانین باید به گونه ای باشد که سرمایه گذار تحریک شود.

*** کشور بسترهای لازم به منظور جذب سرمایه گذار خارجی را ندارد

مسعود صوفی کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث جذب سرمایه گذار خارجی باید شرایط و زیرساخت های قوانینی فراهم شود.

صوفی اظهار داشت: بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود ندارد اما دریک بازه زمانی بلند مدت کشور می تواند به یک قطب بزرگ در جهت جذب سرمایه گذار تبدیل شود.

وی هم چنین تصریح کرد: باید در قوانین مالیاتی، تجاری و بیمه ای به منظور جذب سرمایه گذار خارجی تغییرات اساسی صورت گیرد و تا زمانیکه قوانین اصلاح نشود، قراردادها اثر گذار نخواهد بود.

***قوانین به نفع سرمایه گذار و تولید کننده نیست

 بهمن آرمان کارشناس اقتصادی نیز گفت: زیر ساخت های لازم جهت ورود سرمایه گذار خارجی فراهم نیست بویژه قوانین مالیاتی هیچ کدام به نفع تولید کننده و سرمایه گذار نیست.

آرمان اظهار داشت:کشور دارای پتانسیل های فراوانی از نظر ذخایر معدنی و انرژی است که این امر شرایطی را فراهم کرده که سرمایه گذاران و کشورهای پیشرفته نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

وی افزود: با ورود سرمایه گذار خارجی که دارای سرمایه و تکنولوژی هستند ایران به یک قطب تولید در منطقه تبدیل خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به قراردادهایی که به تازگی منعقد شده شرایط توسعه زیر ساخت های اقتصادی و انتقال تکنولوژی فراهم شده است.
 
آرمان هم چنین در خصوص زیر ساخت های لازم جهت ورود سرمایه گذار گفت: با توجه به ساختار و قوانین اداری کشور این اقدام در کوتاه مدت عملی نیست زیرا قانون مالیات جذب سرمایه گذار خارجی هیچ کدام به نفع تولید کننده و سرمایه گذار نیست و برای دستیابی به توسعه اقتصادی عمیق می بایست در ساختار قوانین و ایجاد فضای کسب و کار اقدامات عمده ای صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
جذب فاینانس, یوزانس, انتشار اوراق قرضه ارزی و ریالی توسط وزارت راه برای تکمیل پروژه های ریلی
آخرین اخبار