در دهمین شب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، از نمایش «هملت» به کارگردانی توماس استور مایر از کشور آلمان استقبال بسیاری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دهمین شب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، از نمایش «هملت» به کارگردانی توماس استور مایر از کشور آلمان استقبال بسیاری شد. به طوری که هنرمندان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدن این نمایش نشستند و بعد از آن کافه‌نشینی بیش از حد داوران باعث ایجاد یک ساعت تاخیر در شروع نمایش «خانه‌ای در آسیا» به کارگردانی اگرو پاسیون سنور سرانو از کشور اسپانیا شد.

شب گذشته دهمین شب تئاتر فجر در حالی سپری شد که نمایش «هملت» به کارگردانی تو ماس استور مایر از آلمان سر و صدای زیادی به پا کرد و خیل عظیم مردم و هنرمندان و مدیران فرهنگی به دیدن این نمایش نشستند. البته این استقبال بی‌دلیل نبود. چرا که نمایش «هملت» این بار با دیگر آثار هملتی متفاوت بود. دوربین نگاه هملت اینبار به سمت مخاطب است و در آخر هم مخاطب درباره «هملت» قضاوت کرده که آیا هملت گناهکار است یا خیر.

در طول اجرای این نمایش حواشی بسیاری به وجود آمد. از سلفی انداختن بازیگران با مخاطبان  تا بیرون رفتن هادی مرزبان در بین اجرا که البته بازیگر نمایش «هملت» از هادی مرزبان تقاضا کرد که برگردد؛ اما مثل اینکه مرزبان از کار راضی نبود و سالن را ترک کرد.

یکی دیگر از حواشی این نمایش دکور متفاوت آن بود که گفته می‌شد قبل از اجرا نزدیک به یک یا دو کامیون خاک به روی صحنه آوردند. همچنین این اثر نزدیک به 3 ساعت اجرا شد؛ اما مثل اینکه در پایان تماشاگران از دیدن کار لذت بردند.

گفتنی است؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی و هنرمندانی چون سروش صحت، فاطمه معتمد آریا، هادی مرزبان، رحمت امینی، ناصر نوبخت، محمود عزیزی، منیژه محامدی مخاطب این اثر بودند.

البته بسیاری از هنرمندان بعد از پایان این کار قلمشان را به دست گرفتند و در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی درباره این اثر نوشتند.

نمایش «خانه‌ای در آسیا» به کارگردانی اگرو پاسیون سنور سرانو از کشور اسپانیا، یکی دیگر از آثار خارجی بود که شب گذشته مورد استقبال قرار گرفت. اما اجرای دوم این نمایش با یک ساعت تاخیر شروع شد. تا جایی که وقتی مردم از حراست تالار حافظ دلیل تاخیر را جویا شدند، آن‌ها هم گفتند متاسفانه داوران مدت‌ها در کافه نزدیک سالن استراحت می‌کنند و باید چند بار صدایشان بزنند تا به سالن بیایند.

حتی گروه اجرایی نمایش هم آماده بودند؛ اما هنوز داوران نیامده بودند که بالاخره نمایشی که قرار بود ساعت 21:15 اجرا شود، در ساعت 22 به اجرا رفت.

شب گذشته علاوه بر اجرای دو اثر خارجی، نمایش «در خواب دیگران» به کارگردانی نادر برهانی مرند ساعت 18:30 در تالار چهارسو با استقبال هنرمندان و مردم به روی صحنه رفت. همچنین در بخش مرور، نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» به کارگردان پیام دهکردی در سالن سرد استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد.

نمایش «چشم بر هم زدن» به کارگردانی محمد حسی زیگساری، «به یاد آر مرا» فائزه رخ‌فیروز، «مرگ کسب و کار من است» به کارگردانی پیمان کریمی، «زمانی برای گاوهای شیرده» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی،  «کات» به کارگردانی صاحب آهنگر از آثاری بود که در دهمین شب از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.